Logistikauudised kajastasid Eesti lennufirmaga seondutavat sel aastal enam kui sajas uudises. Lisaks sõnumitele koondamistest, häiretest lennuplaaniga ja uute lennukite liinilejõudmise hilinemisest pakkus enim kõneainet ehk lennufirma saatus.
Nimelt teatas Estonian Airi enamusomanik, lennufirmast 49% omav Skandinaavia lennufirma SAS, veebruaris, et müüb maha põhitegevuse kõrvalharud. Sealhulgas Estonian Airi.
Ellujäämiseks vajab Eesti lennufirma tugevat strateegilist partnerit, kommenteeris uudist lennufirma president Andrus Aljas.
Ehkki uuteks kosilasteks on pakutud teiste seas ka Hiina taustaga ettevõtjaid, ei ole kümme kuud omanikuküsimust lahendanud. Küll on tänaseks teada, et SASi osaluse väljaostmisest on huvitatud ka Eesti riik (hetkel 34%) ja seda Valitsuses ka arutanud. Kaks aastat tagasi oli SAS huvitatud Eesti osaluse ostmisest. Tehing jäi tollal katki.
2009. aasta olulisematest märksõnadest ja sündmusetest teeb Logistikauudised.ee kokkuvõtteid alates 28.12.
Kronoloogia ehk suuremad uudised Eesti lennufirmast. Mida lisaks siia nimekirja lugeja? Jäta kommentaarina.
Jaanuar
- Eesti Ekspress selgitas välja, et lennufirma rikkus 2008. aasta suvel lennuohutusnõudeid ja lendas 66 korral Boeinguga, mille puhul oli kahtlus, et selle kütusepaak lekib. Estonian Airi kinnitusel reisijaile ohtu ei olnud.
- Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kantsleri Marika Priske sõnul püsib Estonian Air hinges ainult tänu SASile, kes on Eesti ettevõttele kuu kaupa lühiajalisi, umbes 30miljonilisi laene andnud.
Veebruar
- SAS teatas, et lennufirma uue strateegia järgi koondatakse tähelepanu Põhjala turule ning äriklassireisijaile, ning kõik ülejäänud SASi grupi lennufirmad müüakse ära. Estonian Air nende seas. Peaminister Andrus Ansip kommenteeris, et Eesti riigi osalus Estonian Airis hüppeliselt kasvada, kui peaks selguma, et SAS oma osa maha müüb ning ükski teine investor lennufirma vastu huvi ei tunne.
- Valitsus otsustas, et osaleb 38,8 miljoni krooniga AS Estonian Airi aktsiakapitali suurendamises. Tingimuseks, et sama teevad teised aktsionärid.
Märts
- Estonian Air teatas kolme uue, väiksema ja säästlikuma lennuki ostmisest, mis jõuavad liinile maiks. Bombardieri toodetud õhulaevad tänaseks siiski lende veel alustanud ei ole ja nende kohalejõudmine ei ole teada. Lennufirma teatel on põhjus finantseerimistingimuste läbirääkimistes.
- kulusid kokku hoidev lennufirma teatas maist maapealse teeninduse üksuse sulgemise ehk 120 töökoha koondamise, mis annab 15 mln kroonise säästu. Teenust hakatakse sisse ostma.
- suvisesse lennuplaani lisandus kaheksa uut liini. Osadel neist lendamise lõpetab firma siiski plaanitust varem, sest reisijate arv ei õigusta end. Samas lisanduvad taas lennud Berliini ja KLMi lahkunud liinile Amsterdami.
- Estonian Air Regionali lennud hakkasid kandma SASi lennukoodi.
Aprill
- käsipagasi mõõdud kahanesid uute planeeritud lennukite tõttu.
Mai
- Estonian Air oli lendude regulaarsusega (ca 99%) Euroopa täpsemate lennufirmade seas. Samuti sai 16 konkurendi seas tunnustust lennufirma koduleht, mis on lihtsalt kasutatav ja vastab ettekirjutustele.
- esimesed sõnumid, et uued lennukid jõuavad kohale plaanitust hiljem. Mai seisuga suveks.
Juuni
- nõukogu kinnitas lennufirma 2008. aasta-aruande - 1,45 mld kroonise käibe juures tulemuseks 170 miljonit krooni kahjumit.
- uudised, et airBaltic puksib Estonian Airi koduturult välja ja müüb samadesse sihtkohtadesse pileteid Tallinnast soodsamalt kui Riiast.
Juuli
- lennufirma president Andrus Aljas kinnitas, et lennufirma elab raske aja üle. Uute lennukite tulek lükkub määramatult edasi.
August
- tehing kinnisvaraga ehk Estonian Airile kuulunud angaari üleandmine SASile tekitab vara väljaviimise kõmu. Selgus siiski, et tegemist oli emafirmalt saadud laenu "tagasimaksega".
- Estonian Air teatas, et lennufirma teenis juunis-juulis jooksvat kasumit.
- alustas Tartu-Stockholm-Tartu regulaarliin.
September
- Äripäev hindas Eesti riigi osaluse (34%) väärtuseks lennufirmas 29 mln kroonile.
- Balti riikide majandusministrite kogunemiselt kerkis idee luua ühine lennufirma. Estonian Air ideed ei toetanud.
Oktoober
- agresiivselt turgu haaranud airBaltic lõpetas Tallinnast otselennud Vilniusse. Hea uudis Estonian Airile.
November
- reisijate arv vähenes 9 kuuga 26% võrra. Turuosa kasvas Tallinna lennujaamas regulaarliinidel 46,9%ni.
Detsember
- üleminek triipkoodiga pardapassidele tõi plaatina-lennufirma staatuse
- 10 kuuga kahanes reisijate arv 26,6% võrra.
- Müncheni liinile tuleb kevadel konkurent - Lufthansa.
- Eesti on huvitatud SASi osaluse väljaostmist
Seotud lood
Miinusega sai tänavu tähistada enamust logistikavaldkonna näitajatest - kahanesid nii kaubamahud, reisijate hulk, käibed ja kasumid. Väga raske aasta, võtavad teenusepakkujad 2009. kokku.
2009. läheb ajalukku kui logistika aasta - tänavune oli teenusepakkujaile parim võimalus oma eksistentsi logistikuna õigustada ehk pakkuda vähese raha eest ning ülepakkumisega turul parimat ja optimaalseimat teenust.
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.