Autor: Rivo Sarapik • 25. detsember 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

2009 ehk logistika aasta

2009. läheb ajalukku kui logistika aasta - tänavune oli teenusepakkujaile parim võimalus oma eksistentsi logistikuna õigustada ehk pakkuda vähese raha eest ning ülepakkumisega turul parimat ja optimaalseimat teenust.

Selja taga alanud majanduskriis, kütuse hinnaralli, raudteetariifide tõus ning lõhe suurenemine poliitikute ja ettevõtjate vahel, oli valdkonnal siiski 2008. aasta tulemusi vaadates muude tegevusaladega võrreldes tugev edumaa.

Näiteks kasvas veonduse valdkonnas käive 2007. aastaga võrreldes 2 % (samal ajal kahanes ettevõtete käive keskmiselt 3,8%), kasum aga kahanes vaid 1% võrra (keskmine langus firmadel 67%). Logistikuil oli neid tulemusi vaadates jalad kindlamalt maas.

Halvim ei olnud aasta alguseks muidugi möödas - lennukeist kadusid reisijad, kaubad haagisest, Eesti väljavedu domineeris üle impordi, uusi tarbeautosid pole mõnda aega vaja osta, laevad seisavad kai ääres jõude või saadetakse vanarauaks jne.

Sektorit, mis logistikas sel aastal räsimisest oleks pääsenud, ilmselt ei leia. Veetavad mahud kahanesid veoviisiti kõikjal, peegelpildis aga kasvas seetõttu konkurents, kliendid lugesid senisest veelgi enam raha, ent nõudsid makstava eest maksimaalselt. See omakorda tõu väljakutse teenusepakkuja õuele - kuidas kehvast olukorrast parim välja pigistada.

Tibusid loeme aastatulemusi kokku lüües muidugi alles mõne nädala pärast, kuid seis pole täna päris trööstitu ja päris mustades toonides ettevõtjad olukorda ei maali. Tegijad firmad parandavad hoopis kasumlikkust, sest käive küll kahaneb, kuid optimeerimise ning kulude kontrollimise tulemusel peaks tulemus siiski positiivne tulema.

"Kes sel aastal teeb plussi, on väga tubli; kes jääb nulli, on ka tubli … ikka väga, väga raske aasta on," iseloomustas vedajate olukorda augustis DSV Transport tegevjuht Jaan Lepp.

Millised olid 2009. aasta olulisemad märksõnad ja sündmused, vahendab Logistikauudised.ee alates 28.12.

Seniks rahulikke pühi Logistikauudised.ee ja Äripäeva toimetuse poolt.

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077