2009 ehk logistika aasta

2009. läheb ajalukku kui logistika aasta - tänavune oli teenusepakkujaile parim võimalus oma eksistentsi logistikuna õigustada ehk pakkuda vähese raha eest ning ülepakkumisega turul parimat ja optimaalseimat teenust.

Selja taga alanud majanduskriis, kütuse hinnaralli, raudteetariifide tõus ning lõhe suurenemine poliitikute ja ettevõtjate vahel, oli valdkonnal siiski 2008. aasta tulemusi vaadates muude tegevusaladega võrreldes tugev edumaa.

Näiteks kasvas veonduse valdkonnas käive 2007. aastaga võrreldes 2 % (samal ajal kahanes ettevõtete käive keskmiselt 3,8%), kasum aga kahanes vaid 1% võrra (keskmine langus firmadel 67%). Logistikuil oli neid tulemusi vaadates jalad kindlamalt maas.

Halvim ei olnud aasta alguseks muidugi möödas - lennukeist kadusid reisijad, kaubad haagisest, Eesti väljavedu domineeris üle impordi, uusi tarbeautosid pole mõnda aega vaja osta, laevad seisavad kai ääres jõude või saadetakse vanarauaks jne.

Sektorit, mis logistikas sel aastal räsimisest oleks pääsenud, ilmselt ei leia. Veetavad mahud kahanesid veoviisiti kõikjal, peegelpildis aga kasvas seetõttu konkurents, kliendid lugesid senisest veelgi enam raha, ent nõudsid makstava eest maksimaalselt. See omakorda tõu väljakutse teenusepakkuja õuele - kuidas kehvast olukorrast parim välja pigistada.

Tibusid loeme aastatulemusi kokku lüües muidugi alles mõne nädala pärast, kuid seis pole täna päris trööstitu ja päris mustades toonides ettevõtjad olukorda ei maali. Tegijad firmad parandavad hoopis kasumlikkust, sest käive küll kahaneb, kuid optimeerimise ning kulude kontrollimise tulemusel peaks tulemus siiski positiivne tulema.

"Kes sel aastal teeb plussi, on väga tubli; kes jääb nulli, on ka tubli … ikka väga, väga raske aasta on," iseloomustas vedajate olukorda augustis DSV Transport tegevjuht Jaan Lepp.

Millised olid 2009. aasta olulisemad märksõnad ja sündmused, vahendab Logistikauudised.ee alates 28.12.

Seniks rahulikke pühi Logistikauudised.ee ja Äripäeva toimetuse poolt.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.2149178
Brasiilia reaal BRL 4,23 0.108966
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0153437
Filipiinide peeso PHP 58,90 -0.2844083
Hiina jüaan CNY 7,61 -0.6317466
Hongkongi dollar HKD 8,89 -0.11685
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.0053976
Iisraeli seekel ILS 4,10 -0.0195079
India ruupia INR 80,59 -0.3154262
Indoneesia ruupia IDR 15896,04 -0.5627424
Islandi kroon ISK 135,58 0.0664256
Jaapani jeen JPY 125,48 0.0398629
Kanada dollar CAD 1,49 -0.2003205
LAV rand ZAR 16,26 2.1465376
Lõuna-Korea vonn KRW 1271,15 -0.0872463
Malaysia ringgit MYR 4,60 -0.5144055
Mehhiko peeso MXN 21,77 0.3202234
Norra kroon NOK 9,73 0.2378844
Poola slott PLN 4,34 0.2610122
Rootsi kroon SEK 10,56 0.0018946
Rumeenia leu RON 4,75 0.2086627
Singapuri dollar SGD 1,53 -0.1564435
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.2073972
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0969078
Taani kroon DKK 7,46 -0.0093821
Tai baht THB 35,21 -0.2198917
Tšehhi kroon CZK 25,67 0.0350754
Türgi liir TRY 6,03 0.7632058
Ukraina grivna UAH 30,63 -0.3260572
Ungari forint HUF 317,30 0
USA dollar USD 1,13 -0.1234568
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 0.3582706
Valgevene rubla BYN 2,43 -0.0740375
Vene rubla RUB 74,55 0.0878041

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019