Vastupidiselt konteinervedude taandumisele on sadamad ja konteinerterminalid jäänud kasumisse, teatab Transport Intelligence.
Näiteks Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA), mis on Hamburgi Sadamas suurim stivideerija ja üks Euroopa juhtivaid terminalioperaatoreid, jäi kasumisse, vaatamata suurele konteinervedude kukkumisele.
Reedel avaldatud kolmanda kvartali tulemustes HHLA hindab, et selle aasta üheksa kuu jooksul käideldi konteinereid 30% vähem, kui 2008. aasta samal ajal.
HHLA juhatuse esimees Klaus-Dieter Peters sõnas, et kolmanda kvartali tulemused tõid konteinervedude mahtudes teatava tõusu. "Lähemate kuude jooksul ootame mõõdukat tõusu," lisas ta.
Hamburgi Sadam on suurim Saksamaa ekspordi üleval hoidja. Saksamaa on üks maailma suurimaid eksportijaid, mis kannatas 2008. aasta lõpu languse ajal tugevalt, kuid nüüd kogub see maa ennast jõudsalt.
HHLA elas läbi ka tõsise languse oma investeeringute osas Musta mere terminalides. Lisaks hakkasid Hamburgi Sadamale kõva konkurentsi pakkuma Belgia ja Hollandi sadamad, kellel hõlpsam juurdepääs Baltikumi vedajatele.
Kolmandate kvartalite võrdluses oli tulu sellel aastal 26% väiksem kui eelmisel aastal, langedes tasemele 11,64 miljardit krooni (746 miljonit eurot). Samal ajal ärikasum (EBIT) langes kaks korda ehk tasemele 2,03 miljardit krooni (130 miljonit eurot). Kasumi marginaal peaks firma ennustuste põhjal olema jätkuvalt 14-16%.
Oma tulemused on HHLA saavutanud töökulude langetamise ja investeeringute kahandamise abil.
Seotud lood
Detsembris 2024 taasavati pidulikult Pariisi Notre-Dame’i katedraal, kuhu jõudis kingitusena ka Estonia klaver. Klaveri kinkisid katedraalile Eesti ettevõtjad ning õrna, ent samas üle poole tonni kaaluva pilli keeruka transpordi Prantsusmaale organiseeris heategevusena DSV Estonia.