Venemaa autogigant AvtoVAZ on ühe lahendusena ikkagi sunnitud koondama: 97 000 töötajast peab lahkuma 22 000. Viimaste saatuse võtab kantseldada riik, edastab Lenta.ru
Venemaa Sotsiaaltervisearenguministeerium ja Tööstuskaubandusministeerium töötasid välja kava, mile järele autofirma päästmiseks tuleb 97 000 nüüdsest töötajast koondada 22 000 inimest, kelle peab enda õlule võtma föderaalne eelarve.
Eelkõige puudutab see koondamine pensioniealisi ja pensionieelikuid, keda on 15 000. Osa neist lahkub omal tahtel ja saavad selle eest keskmiselt 164 000 rubla kompensatsiooni, mis omakorda tulebki föderaal-eelarvest, väljamaksjaks Samaara oblast.
Ülejäänud 7 000 inimest, kes ei mahu "pensioniprogrammi" alla, saavad riigilt abiraha 15 kuud, mille käigus nad võivad muuks erialaks ümberõppida.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Sotsiaalseteks väljamakseteks kulutab riik sellise ettepaneku korral umbes 10 miljardit rubla.
Teise variandi järgi tuleks aga ametnike sõnul muuta terve autofirma metallurgia- ja sepatööde, kodumasinate tootmise jne. alaga seotud objektideks. Osa tehasest läheks sotsiaalse otstarbega objektideks. Kogu finantseerimine oleks taas föderaalsest eelarvest. Sisuliselt on see autofirma likvideerimine. Siiski loodavad ametnikud, et vast varuosi toodetakse Togliattis siis ikka edasi.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.