"Eesti poolel koondamiskapaaniat pole. Kõik sõltub ikkagi äritulemustest, " jäi Tallinki juhatuse liige Lembit Kitter diplomaatiliseks seoses tänahommikuse teatega, et põhjakaldal peab pillid kotti panema 77 töötajat.
Kui kuskil eraldi üksuses, siis pigem ikka tuleb koondada vastavalt vajadusele, tõdes ta. Kuid ka siis on löögi all põhiliselt maismaa töötajad, meremehi ei puudutata.
Kuid miks koondati ikkagi just Soome poolelt ja korraga nii palju? "Nagu Keijo Mehtonen pressiteates ütles põhiliselt lahkuvad inimesed telefonimüügi alalt ja kontoritest. Telefonimüügi osakaal väheneb ju pidevalt ja annab teed internetile," seletas ta.
Niisamuti tuleb - ja ikka eelkõige kulude kokkuhoiu nimel - vähendada ka kontoritöötajate hulka. "See on ju ka Tallinki ja Silja Line´i ühinemisprotsessi jätk," osutas Kitter kahe firma ühtlustamisele.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kui palju annab siis 77 soomlasest maismaatöötaja koondamine laevafirmale kokkuhoidu? "Eks see ole ikka Soome keskmise palga vastava arvu läbikorrutamise jagu," hoidus ta kindlaid numbreid nimetamast
Soome keskmine palk oli teises kvartalis 47 746 krooni. Seega jääb iga kuu välja maksmata üle 3,6 miljoni krooni.
Seotud lood
Äsja lõppenud töökõneluste järel otsustas Tallink koondada Soome poolelt 77 maismaatöötajat, teatab taloussanomat.fi.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.