"Sellest kogusest peaks ju jätkuma igale elevaatorile," oli põhjanaabrite viljauudisest õhevil teravilja ostu-müügi ja hoiustamisega tegeleva Lexer Oil OÜ juht Urmo Varikmägi.
"Meil on ruumi 5000 tonni vilja vastuvõtmiseks," raporteeris ta valmisolekust number üks. Firmajuhi sõnul peaks Eestisse peatselt voolavast 200 000 tonnist saama osa üsna mitu viljahoiustajat. Liiatigi, et tegemist on eurovaruga, saab siin kuludekatet Euroopast veel peale ka.
"Ilmselt on üks vilja ladustaja Bekkeri sadam, kuid ega siis nemad ka kõike vastu võtta jõua," arutles Varikmägi. Niisiis peaks siit jätkuma vilja päris mitmele väiksemale hoiustajale. Et Lexer Oilil endal on olemas ka oma eriautod, pole elevaatorisse vedu mingi küsimus.
Siiski tõdes ta, et hiidkoguse Soomest saabudes jääb Eestis olevatest viljaveoautodest puudu. Seega tuleb masinaid Lätist juurde laenata. Liiatigi kui vahel on kordades väiksemategi viljavedude puhul tulnud lõunanaabrite poole pöörduda.
"Ma ei kujuta ette, kui kaua võiks 50 laevalasti laialivedu aega võtta... Tõsise ööpäevaringse tööna võtab see aega üks kuu kindlasti," pidas Varikmägi aru kuidas enneolematu ja imeline ettevõtmine peaks üldse väja nägema...
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Laopindade puuduse tõttu tuleb vedada Soomest Eestisse hoiule 200 000 tonni euroliidu vilja. Tegemist on sügisel 2008 koristatud viljaga, mida on põhjanaabrite juures ladustatud 225 000 tonni, edastab turunsanomat.fi.
Eelmisel nädalal vedajate kirgi kütnud Soomest saabuv hiiglaslik viljakogus maandub tõenäoliselt MGT Muuga Grain Terminaalis. Viimasest kommentaare saada ei õnnestunud.
"See on ju nagu kink ülevalt poolt!," rõõmustas EST-Trans Kaubveod AS omanik Sulev Saareväli Soome lahe põhjakaldalt enneolematu viljakoguse sissevedamise võimaluse üle.
Detsembris 2024 taasavati pidulikult Pariisi Notre-Dame’i katedraal, kuhu jõudis kingitusena ka Estonia klaver. Klaveri kinkisid katedraalile Eesti ettevõtjad ning õrna, ent samas üle poole tonni kaaluva pilli keeruka transpordi Prantsusmaale organiseeris heategevusena DSV Estonia.