• 07.09.09, 11:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinki ja riigi vaidlus taas riigikohtus

Laevanduskontserni Tallinki ja riigi vaheline vaidlus maksmata tuletorni- ja navigatsioonitasude osas on taaskord jõudnud riigikohtusse.
Mullu detsembris kirjutas Äripäev, kuidas pärast aastaid kestnud vaidlusi ja riigikohtus kaotamist on riik viimase võimalusena muutnud seadust, mille kohaselt hakkab Tallinkilt ja Hansatee Cargolt tagasiulatuvalt sisse nõudma maksmata tuletorni- ja navigatsioonitasusid. Tänavu jaanuaris-veebruaris seda ka riik täitemenetluse korras tegema asus.
Läinud aasta lõpus Äripäevale antud kommentaaris soovitas õiguskantsler Indrek Teder Tallinkil vaidlustada tasunõue kohtus, mille kestel saab ta taotleda asjassepuutuva normi põhiseadusevastaseks tunnistamist ja kohaldamata jätmist. Seda ka Tallink tegi.
5. juunil 2009 tegi Tallinna halduskohus otsuse, mille alusel tuleb tühistada Veeteede ameti käesolaeva aasta jaanuaris ja veebrauris esitatud makseteatised Tallinkile ja Hansatee Cargole, samuti jätta kaebuste lahendamisel kohaldamata ja tunnistada põhiseadusvastaseks rida norme, sh meresõiduohutuse seaduse erinevate paragrahvide punktid. Otsuse järgi tuleb Veeteede ametilt Tallink Grupi ja Hansatee Cargo kasuks välja mõista menetluskulu kokku 105 000 krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Menetlus on riigikohtus pooleli, mistõttu ei ole Tallinna halduskohtu 5. juuni otsus jõustunud. Riigikohus ei olnud hetkel valmis teemat kommenteerima. Samuti ei olnud ka Tallink ise nõus enne lõpliku lahendi saamist kommenteerima.
Õiguskantsleri avalike suhete nõunik teatas, et antud asjas on käimas riigikohtu põhiseaduslikkuse järelevalve kohtumenetlus, milles on riigikohus küsinud ka õiguskantsleri arvamust, kuid riigikohtu menetluses olevaid asju õiguskantsler ei kommenteeri.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Enimloetud

1
Uudised
  • 10.10.25, 14:21
ELEA korraldab pikemate autorongide demopäeva
2
TOP
  • 25.09.25, 09:25
Autotranspordi TOPi esikohaomanik: turul käib pidev võitlus
3
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
4
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
5
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
6
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele