Autotranspordi turg on jätkuvalt languses ning konjunktuur on Transpordibaromeetri andmeil halb, olukord on võrreldav 2008. aasta sama perioodiga. Viimasel kolmel kuul vähenesid nii nõudlus kui müük.
Ettevõtete jaoks on suurimaks äritegevuse takistuseks ebapiisav nõudlus, iga kümnenda firma tegevust piiravad finantsprobleemid. Samas ootab viiendik veofirmadest hindade kerkimist järgmise kolme kuu jooksul.
Ebasoodne turusituatsioon ning halvenenud prognoosid kahandasid kindlustunde indikaatori juulis –41-ni (juunis –30; 2008. a juulis –41).
Ettevõtete hinnangul on järgmisel kolmel kuul oodata konjunktuuri jahenemist, nõudlus veoteenuste järele väheneb (saldo –62), samuti plaanivad firmad plaanivad täiendavalt vähendada personali.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Teenuste hinnatase võib lähikuudel vähesel määral tõusta. Ettevõtete pikaajalisema prognoosi kohaselt on ärikonjunktuur käesolevast halvem ka kuue kuu pärast.
Viimase kolme kuu jooksul
Teenuste müük
- jäi samaks: 51,2%
- vähenes: 38%
- kasvas: 10,8%
Nõudlus
- jäi samaks: 46,2%
Hetkel kuum
Vaata, kui palju teenisid logistikajuhid, autojuhid, tõstukijuhid ja teised valdkonna võtmetegijad.
Pingereas üle 170 autovedaja
Artikkel jätkub pärast reklaami
- vähenes: 43%
- kasvas: 10,8%
Töötajate arv
- jäi samaks: 61,4%
- vähenes: 33%
- suurenes: 5,6%
Artikkel jätkub pärast reklaami
Järgmise kolme kuu jooksul
Nõudlus
- suureneb: 2,7%
- jääb samaks: 32,3%
- väheneb: 65%
Töötajate arv
- suureneb: 5,4%
- jääb samaks: 56,6%
- väheneb: 38%
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.