Maksuhalduri hinnangul ei ole õige, et töölepinguga taksofirmades töötavad taksojuhid maksavad ettevõttele vaid logo- ja kuumaksu ning kogu ülejäänud kassa jääb taksojuhile.
Maksu- ja tolliameti kontrolliosakonna pearevident Marika Suvi sõnul võimaldab tööandja nii töötajale äriühingu nimel tehtud teenuse eest saadud vahendite kõrvaldamist.
MTA andmeil on tänavu taksoreidide käigus selgunud, et näiteks üle pooltel juhtudel töötavad taksojuhid töölepinguga taksofirmas, kuid maksavad firmale vaid logo- või kuumaksu ja kogu ülejäänud kassa jääb taksojuhile. Tööandja poolt töötasu maksmist, maksude arvestust ja deklareerimist siis ei toimu.
Füüsilisest isikutest ettevõtjate põhilisteks probleemideks on tulude varjamine, fiktiivsed kuluarved ja ettevõtlusega mitteseotud kulude näitamine. Paljudelt taksojuhtidelt ootab maksuhaldur aga veel täiendavaid dokumente, mille analüüsimisel saab otsustada edasise kontrollivajaduse võimalike maksuseaduste rikkumiste väljaselgitamiseks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Samuti on reidide käigus kogutud infost ja materjalidest nähtunud, et taksojuhid ei ole endale selgeks teinud, kellele langeb maksukohustus. Taksoteenusest tulenev teenistus on taksoveo omaniku tulu, millelt tuleb arvestada, kinni pidada ja tasuda maksud.
Selle aasta esimesel poolel kolme ametkonna koostöös toimunud kolm ühist taksoreidi. Reidid viisid läbi Põhja Politseiprefektuur, Julgestuspolitsei, Maksu- ja Tolliamet ning Tallinna Transpordiamet.
Seotud lood
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.