Konteinerivedude poolsajandi kehvim aasta

Kaubamahud maailma tihedaimatel konteinerimarsruutidel langesid mais viiendiku võrra. Majanduskriis ja allapoole tüürivad hinnad on sektori viimase 53 aasta sügavaimasse kriisi viinud.

Langevad kaubamahud ja laevade ülepakkumise tõttu teenivad konteineriliinid igalt konteinerilt kõvasti vähem kui igapäevased opereerimiskulud. Paljud liinid, nende seas Saksamaa Hapag-Lloyd, otsivad finantseerimiseks lisavõimalusi, samuti spekuleeritakse enam kui ühe suure konteineriliini pankrotist, vahendas Financial Times.

Jooksev aasta tõotab 53 aasta jooksul tulla esimene, mil aasta kokkuvõttes veetud konteinerite mahud vähenevad.

Läänesuunaliste vedude näitajad Aasia-Euroopa liinidel avalikustas konteineriliine ühendav European Liner Affairs Association (ELAA) eile. Päev varem teatas Singapuri Neptune Orient Line (NOL), et mahtude langus juunis jätkus, samuti teenistus konteineri kohta.

ELAA numbrite järgi langesid läänesuunalised veod Aasiast Euroopasse mais viiendiku võrra. Näitaja on veidi parem kui tänavu esimeses kvartalis kokku tulnud 22% suurune kukkumine. Samas on liinidel rõõmustamiseks põhjust vähe, sest möödunud sügisel alanud langus on kõvasti rahareserve õhemaks söönud ning kriisi pikkus eluline küsimus.

NOL numbrid, mis kajastab oma operaatorite, mitte konkreetse suuna liiklust, näitasid juuni nelja nädala põhjal tulemuseks 14% miinust. Aastate võrdluses on mahud tänavu vähenenud keskmiselt 24% võrra. Samas vähenes konteineriliini teenistus konteineri kohta samal perioodil 29% võrra, aasta keskmise 20% langusega võrreldes.

ELAA numbrid esimese kolme kuu kohta näitasid Euroopa ja Aasia vahel liikuvate konteineritele 49% hinnalangust möödunud aasta keskmise tulemusega.

Financial Times´ile kommenteeris anonüümsust palunud konteineriliini juht, et liinidel on minna pikk maa hindade tõstmisel, enne kui kulusid tagasi hakatakse teenima.

NOL püüab leida 12 miljardit krooni uut kapitali, Hapag-Lloyd teatas kaks nädalat tagasi, et vajab enam kui 20 miljardit lisaraha.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,60 -0.0750892
Brasiilia reaal BRL 4,27 0.0046815
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,15 0.1117054
Hiina jüaan CNY 7,63 0.1299912
Hongkongi dollar HKD 8,90 0.0438503
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.0796533
Iisraeli seekel ILS 4,10 0.0048778
India ruupia INR 80,72 0.0979651
Indoneesia ruupia IDR 15952,57 0.1206903
Islandi kroon ISK 135,50 0
Jaapani jeen JPY 125,56 0.0717303
Kanada dollar CAD 1,50 0.0466822
LAV rand ZAR 15,90 0.0327254
Lõuna-Korea vonn KRW 1276,18 0.1357448
Malaysia ringgit MYR 4,63 0.1580189
Mehhiko peeso MXN 21,87 0.0700021
Norra kroon NOK 9,78 0.0399042
Poola slott PLN 4,33 -0.0276938
Rootsi kroon SEK 10,61 -0.0837844
Rumeenia leu RON 4,76 0.0273247
Singapuri dollar SGD 1,54 0.1108286
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.1497351
Šveitsi frank CHF 1,13 0.017632
Taani kroon DKK 7,46 0.0093838
Tai baht THB 35,41 0.1314967
Tšehhi kroon CZK 25,63 -0.0117028
Türgi liir TRY 6,03 0.0215689
Ukraina grivna UAH 30,65 0.0352529
Ungari forint HUF 317,19 -0.0661626
USA dollar USD 1,13 0.035292
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 -0.0660264
Valgevene rubla BYN 2,43 0.0494845
Vene rubla RUB 74,42 0.1082851

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019