Laevaliine ühendava European Liner Affairs Associationi (ELAA) hinnangul ei ole veel märke konteinerivedude taastumisest.
ELAA teatel võib väikest paranemist märgata kolmandas kvartalis. Samas teises kvartalis kahanes importveod Euroopasse 21% võrra, sealhulgas läänesuunalised veod Aasia-Euroopa suunal 22% võrra.
Ehkki eksportvedudes ja regiooniti esines mahtudes paranemist (näiteks mais Saksamaal ja Madalmaades), ei näita üldine trend siiski ühtegi märki taastumisest.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Kaubamahud maailma tihedaimatel konteinerimarsruutidel langesid mais viiendiku võrra. Majanduskriis ja allapoole tüürivad hinnad on sektori viimase 53 aasta sügavaimasse kriisi viinud.
Kuniks konteinerivedusid pakkuvad firmad oma turuosa suurusele keskendunud ärimudeleid ja -plaane üle ei vaata, ei maksa konteinerivedudes positiivseid muutusi oodata.
Üks konteineriveonduse autoriteetsemaid tippjuhte, Chee Chen Tung nõuab sektoris kartellidevastaste reeglite pehmendamist, mis aitaks kiirendada meeletu ülepakkumise leevendamist sektoris.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.