Rivo Sarapik • 28 september 2009

Merevedajad: kartellireeglite leevendus kiirendab taastumist

Üks konteineriveonduse autoriteetsemaid tippjuhte, Chee Chen Tung nõuab sektoris kartellidevastaste reeglite pehmendamist, mis aitaks kiirendada meeletu ülepakkumise leevendamist sektoris.

CC Tung, Hong Kong Orient Overseas Internationali (OOIL), millele kuulub konteineriliin OOCL, tegevjuht on mereveonduses respekteeritud tegija. OOIL teenis tema juhtimisel viimased kümme aastat kasumit. Seda viimase kriisini. Ta ühineb kartellikriitikaga pärast seda, kui Jacques Saadé, Prantsuse CMA CGM rajaja, kritiseeris Euroopa Komisjoni karme reegleid, mis kehtivad möödunud aastast.

Uued reeglid keelavad Euroopast ja Euroopasse vedudel laevaliinidel mahte ja hindu puudutavat teavet jagada ja kokku leppida. Tung soovitab neid reegleid ajutiselt, näiteks üheks aastaks pehmendada. Selline luba võib tuua kaasa kollektiivse otsuse vähendada sõitvate laevade arvu, vahendas FT.

Paljud mereveonduses usuvad, et viimaste kuude võistluslikud ja paljud liinid finantsprobleemideni viinud tariifidekärped oleksid võinud olemata olla, kui liinid koostööd tohiksid teha.

„Kriisis on võtmeküsimus nõudluse ja pakkumise õige vahekord, mida saab kõige paremini läbi viia kollektiivselt veomahte vähendades.“

Pikemas perspektiivis peab sektor tema sõnul kulusid vähendama. „Meil on kõrged püsikulud, langevad veohinnad ja isegi kõrgemad tegevuskulud. Kui me püsikulusid majanduslanguse jooksul vähendada ei suuda, kukub sektor kokku,“ lisas Tung.

Ajakiri Forbes hindas mehe Hong Kongis ca 10 miljardi kroonise varaga rikkuselt 23. kohale.

Jaga lugu:
Seotud lood
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Hedi Meigas
Hedi MeigasSündmusedTel: 5384 5159
Ana Madismäe
Ana MadismäeReklaamimüügi projektijuhtTel: 545 60 150