Üks konteineriveonduse autoriteetsemaid tippjuhte, Chee Chen Tung nõuab sektoris kartellidevastaste reeglite pehmendamist, mis aitaks kiirendada meeletu ülepakkumise leevendamist sektoris.
CC Tung, Hong Kong Orient Overseas Internationali (OOIL), millele kuulub konteineriliin OOCL, tegevjuht on mereveonduses respekteeritud tegija. OOIL teenis tema juhtimisel viimased kümme aastat kasumit. Seda viimase kriisini. Ta ühineb kartellikriitikaga pärast seda, kui Jacques Saadé, Prantsuse CMA CGM rajaja, kritiseeris Euroopa Komisjoni karme reegleid, mis kehtivad möödunud aastast.
Uued reeglid keelavad Euroopast ja Euroopasse vedudel laevaliinidel mahte ja hindu puudutavat teavet jagada ja kokku leppida. Tung soovitab neid reegleid ajutiselt, näiteks üheks aastaks pehmendada. Selline luba võib tuua kaasa kollektiivse otsuse vähendada sõitvate laevade arvu, vahendas FT.
Paljud mereveonduses usuvad, et viimaste kuude võistluslikud ja paljud liinid finantsprobleemideni viinud tariifidekärped oleksid võinud olemata olla, kui liinid koostööd tohiksid teha.
„Kriisis on võtmeküsimus nõudluse ja pakkumise õige vahekord, mida saab kõige paremini läbi viia kollektiivselt veomahte vähendades.“
Pikemas perspektiivis peab sektor tema sõnul kulusid vähendama. „Meil on kõrged püsikulud, langevad veohinnad ja isegi kõrgemad tegevuskulud. Kui me püsikulusid majanduslanguse jooksul vähendada ei suuda, kukub sektor kokku,“ lisas Tung.
Ajakiri Forbes hindas mehe Hong Kongis ca 10 miljardi kroonise varaga rikkuselt 23. kohale.
Seotud lood
Kuniks konteinerivedusid pakkuvad firmad oma turuosa suurusele keskendunud ärimudeleid ja -plaane üle ei vaata, ei maksa konteinerivedudes positiivseid muutusi oodata.
Laevaliine ühendava European Liner Affairs Associationi (ELAA) hinnangul ei ole veel märke konteinerivedude taastumisest.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.