Vene asepeaminister Ivanovi ähvardused Eesti masuuditransiidi kinnikeeramisest on mõeldud Venemaa sisepublikule ning neile ei tasu tähelepanu pöörata, leiab transiidiekspert Ago Tiiman.
"Minu arust on see lihtsalt Venemaal tüüpiline käitumine. Kui Ust-Luga masuuditerminal kunagi valmis saab, eks siis masuut sinna läheb ka, aga praegu kõlksutavad tühje sõnu väga paljud," sõnas endine Eesti Logistika ja Transiidiassotsiatsiooni juht Tiiman portaalile E24.
Tiiman meenutas, et Ust-Luga sadama masuuditerminali käikulaskmine pidi algselt toimuma eelmise aasta lõpul, siis tänavuse aasta jooksul, nüüd räägitakse juba järgmisest aastast.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tiimani kinnitusel on Venemaal ka kõik võimalik, kuid loogiline selgitus oleks, et Ivanovi sõnad on mõeldud tema enda publikule Venemaal, mitte välispoliitika jaoks.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Vene asepeaministri Sergei Ivanovi kinnitusel asub Venemaa kohe, kui Ust-Luuga masuuditerminal saab aasta lõpus valmis, vähendama saadetisi läbi Eesti ning järgmisel aastal lõpetab need täielikult, iseasi on tema väidete usutavus.
Venemaa on muutmas oma tollisüsteemi, nimelt kolib tollivormistus välispiiri lähedusse ning samal ajal spetsialiseeruvad piiriületus- ja tollipunktid teatud kaupadele.
Eile jooksid luhta Soome ja Venemaa transpordiministrite kõnelused, arutluse all olid konteinerveod Soome ja Venemaa vahel ning uute riikidevahelise maanteevedude kokkulepete sõlmimine.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.