Autor: Rivo Sarapik • 19. juuni 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Soome-Venemaa raudteekõnelused sumbusid

Eile jooksid luhta Soome ja Venemaa transpordiministrite kõnelused, arutluse all olid konteinerveod Soome ja Venemaa vahel ning uute riikidevahelise maanteevedude kokkulepete sõlmimine.

Soome läbirääkijate sõnul ei olnud nendega kohtuma saadetud Venemaa delegatsiooni liikmeil tegelikult otsustusõigust arutletavates küsimustes, vahendas Helsingin Sanomat.

Ainus uus idee, mis kohtumisest sündis, oli delegatsiooni välja pakutud mõte kolida konteinervedude liiklus Ust-Luuga sadamasse Soome lahe lõunakaldale, umbes 100 km Peterburist. Kümme aastat ehitatud Ust-Luuga ehitusest on valmis umbes pool.

"See on täiesti uus idee. Samas lisasid Venemaa veokijuhtide esindaja, et sellist transporti Ust-Luuga tarvis ei olnud plaanitud," kommenteeris Antti Seppäele, Soome logistikaorganisatsiooni SKAL juht.

Mõlema riigi transpordiministrite vastuseisust hoolimata soovib Vene toll suunata Venemaale suunduvad konteinerid maanteevedudelt merele või raudteele. Reegel rakenduks kaubavoogudele, mis jõuavad Venemaale Soomest, Eestist, Lätist ja Ukrainast.

"Venemaa tolli ja transpordiministri vaated konteinervedude suhtes on vastandlikud," lisas Seppälä.

Harri Nordström, Soome kontinerivedudega tegeleva firma Container Finance tegevjuht leidis, et Ust-Luuga on suuremahulisteks konteinerivedudeks ebarealistlik variant.

"See ei ole valmis käitlema lisa 200 000 konteinerit. Raudtee ja teeühendused Ust-Luugast ei pea sellisele kogusele vastu," ennustas Nordström.

Möödunud aastal veeti umbes 200 000 konteinerit Soomest läbi Venemaa, vaid 7000 neist liikus raudteel.

Nordströmi hinnangul on Peterburi ja Ust-Luuga sadamad valmis aastas läbi laskma kuni kaks miljonit konteinerit. Mehe hinnangul on Soome tolli sooviks liiklus Vaalimaa ja Nuijamaa piiripunktidest Ust-Luugasse suunamise põhjuseks juurida välja pettused tollideklaratsioonidega.

"Ebameeldiv tõde on see, et Vaalimaa ja Nuijamaa on populaarsed, sest seal saab tuttavate tolliametnikega kokkuleppeid sõlmida," selgitas Nordström

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077