• 19.06.09, 13:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soome-Venemaa raudteekõnelused sumbusid

Eile jooksid luhta Soome ja Venemaa transpordiministrite kõnelused, arutluse all olid konteinerveod Soome ja Venemaa vahel ning uute riikidevahelise maanteevedude kokkulepete sõlmimine.
Soome läbirääkijate sõnul ei olnud nendega kohtuma saadetud Venemaa delegatsiooni liikmeil tegelikult otsustusõigust arutletavates küsimustes, vahendas Helsingin Sanomat.
Ainus uus idee, mis kohtumisest sündis, oli delegatsiooni välja pakutud mõte kolida konteinervedude liiklus Ust-Luuga sadamasse Soome lahe lõunakaldale, umbes 100 km Peterburist. Kümme aastat ehitatud Ust-Luuga ehitusest on valmis umbes pool.
"See on täiesti uus idee. Samas lisasid Venemaa veokijuhtide esindaja, et sellist transporti Ust-Luuga tarvis ei olnud plaanitud," kommenteeris Antti Seppäele, Soome logistikaorganisatsiooni SKAL juht.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mõlema riigi transpordiministrite vastuseisust hoolimata soovib Vene toll suunata Venemaale suunduvad konteinerid maanteevedudelt merele või raudteele. Reegel rakenduks kaubavoogudele, mis jõuavad Venemaale Soomest, Eestist, Lätist ja Ukrainast.
"Venemaa tolli ja transpordiministri vaated konteinervedude suhtes on vastandlikud," lisas Seppälä.
Harri Nordström, Soome kontinerivedudega tegeleva firma Container Finance tegevjuht leidis, et Ust-Luuga on suuremahulisteks konteinerivedudeks ebarealistlik variant.
"See ei ole valmis käitlema lisa 200 000 konteinerit. Raudtee ja teeühendused Ust-Luugast ei pea sellisele kogusele vastu," ennustas Nordström.
Möödunud aastal veeti umbes 200 000 konteinerit Soomest läbi Venemaa, vaid 7000 neist liikus raudteel.
Nordströmi hinnangul on Peterburi ja Ust-Luuga sadamad valmis aastas läbi laskma kuni kaks miljonit konteinerit. Mehe hinnangul on Soome tolli sooviks liiklus Vaalimaa ja Nuijamaa piiripunktidest Ust-Luugasse suunamise põhjuseks juurida välja pettused tollideklaratsioonidega.
"Ebameeldiv tõde on see, et Vaalimaa ja Nuijamaa on populaarsed, sest seal saab tuttavate tolliametnikega kokkuleppeid sõlmida," selgitas Nordström

Seotud lood

Uudised
  • 26.06.09, 16:09
Tiiman: Ivanovi masuudi-ähvardusi ei tasu kuulata
Vene asepeaminister Ivanovi ähvardused Eesti masuuditransiidi kinnikeeramisest on mõeldud Venemaa sisepublikule ning neile ei tasu tähelepanu pöörata, leiab transiidiekspert Ago Tiiman.
  • ST
Sisuturundus
  • 28.10.25, 10:43
Nixor loob terviku, Datalogic tagab töökindluse – ladu, mis liigub tõrgeteta
Kiirus, täpsus ja töökindlus – need kolm märksõna määravad tänapäeva laotöö kvaliteedi. Kui süsteem peab töötama ööpäevaringselt, ei piisa ainult heast tarkvarast, vaid vaja on ka vastupidavat ja nutikat riistvara, mis peab vastu kõige nõudlikumas keskkonnas. Nixor aitab ettevõtetel juurutada ja hooldada Datalogicu seadmeid nii, et kogu logistikaahel, alates kauba vastuvõtust kuni väljastuseni, toimib katkestusteta ja läbipaistvalt.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele