Rivo Sarapik • 22. juuni 2009
Jaga lugu:

DPD kasvatas eelmisel aastal käivet 24%

Väikepakiveoga tegelev DPD Eesti AS tegi eelmisel aastal käivet 121,2 mln krooni, mis teeb 2007. aastaga võrreldes 24% kasvu. Kasumit teenis ettevõte eelmisel aastal 4,7 mln krooni, ca 13% vähem kui aasta tagasi. Firma maksis dividendideks 2,4 mln krooni.

 

95% käibest andis kulleriteenus, umbes 5% tuli kaupade ladustamisest.

Uusi teenuseid ettevõte majandusaasta aruande põhjal eelmisel aastal turule ei toonud, küll võeti aasta esimesel poolel kasutusele lisapinnad Tartus ja Pärnus. Suvel võeti kasutusele käsiskännerid ja tarkvara veokindluse tõstmiseks.

Ettevõte hindab enda turuosaks ärikliendilt ärikliendile saadetavate pakkide turul 30%, millega ollakse Eestis suuruselt teine ettevõte selles sektoris.

Keskmiselt töötas DPDs eelmisel aastal 68,9 inimest, palgafond moodustas 14,8 mln krooni.

DPD Eesti AS kuulub Prantsuse Postile kuuluvale GeoPostile.

Üle-eelmisel nädalal teatas DPD uuest teenusest - ärikliendilt erakliendile lunamaksuga saadetise teenusele. Logistikauudiste küsimusi kommenteeris DPD Eesti ASi müügi- ja turundusjuht Janek Kivimurg.

On tegemist DPD jaoks esimene eraisikutele suunatud teenusega?

Ettevõttelt-eraisikule pakiveo teenust oleme osutanud juba paar aastat – tänasega võrreldes nii öelda algtasemel. Seni puudusid head tööriistad saajate eelteavituse korraldamiseks, kättetoimetamise aadressi ja kuupäeva mugavaks ning täpseks muutmiseks ning lunamaksu lahendus. Julgen meie esimeste testklientide tagasiside põhjal öelda, et tänane DPD lahendus on eesti uksest-ukseni pakiveo turul uus tase.

Miks just eraisikutele suunatud turule sisenete?

Viimased kaks aastat kasvas Eestis ettevõttelt-ettevõttele pakiveo turg ca. 20% aastas. DPD mahud kasvasid samal perioodil kaks korda nii palju. Ühelt poolt tänases ärikonjuktuuris on B2B (business-to-business) pakiveo mahu pööranud langusesse, teisalt enam kui kümneaastase B2B pakiveo kogemuse ning kogu Eestit katva jaotusvõrgustiku loomulik areng, on pakkuda klientidele täislahendust ja kindlust ka kaupade kohaletoimetamiseks ettevõttelt-eraisikule. B2C pakiveo turg pakub tänases turusituatsioonis erakordse võimaluse kasvuks.

Sarnast teenust pakub pikalt Eesti Post. Millega EPd lööte ehk: millised eesmärgid selle teenusega olete endale seadnud - käive, klientide arv, vahendatud pakkide arv jne?

Eesti Post pakub ettevõttelt-eraisikutele pakiveo lahendust juba aastaid ning tõsi, seni on arvestatav konkurents selles pakiveo turusegmendis puudunud. Kannatanud on sellest ennekõike Interneti-poodide ja postimüügi kliendid, kes on nende aastate jooksul kokku kulutanud lugematu arv tunde postkontoritesse sõitmisele ja seal järjekorras seismisele. Rääkimata nendest sadadest tuhandetest paberist pakiteatistest, mis on ehk metsatuka jagu puid nõudnud.

Meie pakiveo lahendus Interneti-poodide ja postimüügi teenindamiseks on tervikuna üsnagi ainulaadne lahendus, mis koosneb kolmest põhikomponendist: paki saaja teavitamise süsteem (sms/e-kiri erinevates kättetoimetusfaasides s.h ebaõnnestunud kohaletoimetamise katse korral), paindlik iseteeninduskeskkond kohaletoimetamise aja või aadressi muutmiseks ning lunamaksuteenus COD (Cash on Delivery).

Meie eesmärk on pakkuda Interneti-poe või postmüügi kliendile usaldusväärset, mugavat ning soodsat kauba kättetoimetust koju või töö juurde.

Ettevõttelt-eraisikule pakiveo turu maht Eestis on enam kui 1.5 mln. pakki aastas. Meie sisenemine ettevõttelt-eraisikule pakiveo turule ei saa olema mitte niivõrd jõuline kuivõrd kliendile orienteeritud. Usume, et see annab parima tulemuse.

Jaga lugu:
Seotud lood
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Enimloetud
Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee