Autor: Rivo Sarapik • 18. juuni 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Riik annab infra arendusele lisaraha

Valitsus kinnitas täna transpordi infrastruktuuri arendamise investeeringute kava. Põhinimekirja lisati Tallinn-Tartu maantee projekti Aruvalla-Kose teelõigu ja Mäo möödasõidu ning Türi – Viljandi raudteelõigu ehitus.

Maanteeameti projekti „E263 Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa põhimaantee Aruvalla-Kose teelõigu ja Mäo möödasõidu projekteerimine ja ehitus“ hinnanguline abikõlblik kogumaksumus on 1,6 miljardit krooni. Toetuse maksimaalne summa moodustab sellest 1,4 miljardit krooni ja ÜF toetuse abimäär ulatub kuni 85%.

Edelaraudtee Infrastruktuuri ASi projekti „Türi – Viljandi raudteelõigu renoveerimine“ hinnanguline abikõlblik kogumaksumus on 235,3 miljonit krooni, millest toetuse maksimaalne summa on 200 miljonit krooni ja ERF toetuse abimäär kuni 85%.

Edelaraudtee Infrastruktuuri ASi projekt „Türi – Viljandi raudteelõigu renoveerimine“ kinnitatakse tingimustel, et:

1) eraomandis oleva avalikuks kasutamiseks määratud raudteed omava raudteeinfrastruktuuri-ettevõtjast toetuse taotlejaga perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse mõistes on sõlmitud kokkulepe, et ettevõtja lõpetamise, aktsiate müügi, võõrandamise vms korral tagatakse riigile tagasimakse või osalusena proportsionaalne ja mõistlik osa Euroopa Liidu struktuurifondide finantseerimise raames soetatud põhivara väärtuselt;

2) Euroopa Liidu struktuurifondide finantseerimise raames soetatud põhivara kapitalikulu ja sellelt põhivaralt teenitavat mõistlikku ärikasumit ei saa raudteeinfrastruktuuri-ettevõtja lülitada raudteeinfrastruktuuri kasutustasu koosseisu. Eraomandis olevat avalikuks kasutamiseks määratud raudteed omava raudteeinfrastruktuuri-ettevõtja mõistliku ärikasumi norm on Euroopa Liidu struktuurifondide finantseerimise puhul omafinantseeringu osas väiksem tavapärasest tootlusest (sh väiksem kui kapitali kaalutud keskmine hind).

Kava põhinimekirjas vähendati meetme eelarve mahus maanteeameti projekti "Tallinna ringtee Väo-Saue teelõigu ehitus" maksumust, kuna projekti hakatakse rakendama alles 2011. aastal. Projekti toetuse mahtu on võimalik hiljem suurendada teiste maanteeameti poolt rakendatavate projektide hangete odavnemise arvelt.

Kava põhinimekiri on koostatud mahus 13,2 miljardit, millest ÜF-suund moodustab 11,5 miljardit ja ERF-suund 1,7 miljardit krooni, kokku finantseeritakse 24 projekti. Struktuuritoetuste vahendeid on selleks planeeritud 9,8 miljardit (ÜF-suund 8,22 miljardit ja ERF-suund 1,579 miljardit) krooni.

Kava lisanimekirja moodustavad kaks projekti kogusummas 805,6 mln krooni, millest ÜF-vahendid moodustavad 610,98 miljonit krooni.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077