• 05.06.09, 16:33
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Schenkeri kasum kukkus mullu 3%

Ekspedeerija ja vedaja Schenkeri kasumieelarve täideti 63,8%liselt. Kasum langes 3% ehk 29 miljonilt 28 miljoni kroonini.
Firma müügieelarve jäi täitmata 11,4% võrra, müük suurenes vaid 0,8%. 2008. aastal oli firma käive 549 mln krooni, 2007. aastal 544 mln krooni.
Schenker kirjutab majandusaasta aruandes, et aasta jooksul pöördu Eesti majandus kasvult langusele. Järsk langus toimus novembris-detsembris. Aeglustus ka transpordi ja logistika tegevusmahu kasv ja aasta teisel poolel hakkas langus.
Schenkeri lennutransport tonnides kasvas aastaga 12%, samas maht kasvas 7,5%. Konteinerveod TEUdes vähenesid 5,3%. Eesti siseste maanteevedude arv kasvas 1,9%, maht tonnides samas vähenes 13,3%. Rahvusvahelistel maanteevedudel vähenes importsaadetiste arv 5,4% ja eksportsaadeteiste arv kasvas 3,3%. Maht tonnides impordis kahanes 10,1% ja ekspordis 7,4%. Klientide tellimuste arv kasvas kokku 0,7%.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ettevõttesse investeeriti mullu 11,6 miljonit krooni.
Eelmisel aastal töötas firmas 176 inimest, 8 vähem kui tunamullu.
Schenker loodab, et 2009. aastal majanduslangus küll jätkub, kuid ei süvene. Ettevõttele tähendab see prognooside kohaselt 30%list töömahtude langust. Tarnitavate partiide suurus väheneb, konkurents surub alla hindu, kaob surve personalikulude tõusuks. Samas on keerulisemaks läinud tollivormistus kolmandate riikidega. Lühemaks muutuvad marsruudid ja transpordiajad, efektiivsus nõuab öiseid vedusid. Müügikäive saadetise kohta langeb, mis tuleb kompenseerida efektiivsuse kasvuga.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele