• 01.06.09, 14:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Suur Holmi sadam on tasuta sildumiseks avatud

1. juunist algas Suur Holmi sadama järjekordne hooaeg.
Jätkuvalt hoolitsevad Haapsalu linnavalitsus, veeteede amet ning majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, et Suur Holmi sadamal  poleks sadamapassi, teatas sadam. Kui sadamal pole sadamapassi, siis ei saa sadam tegelda majandustegevusega, maakeeli öelduna ei tohi  võtta sildumise eest raha.  Mistõttu kuni sadamapassi kinnitamiseni minister Juhan Partsi poolt on sadamas sildumine tasuta.
Sadamapassi mittekinnitamist on palunud ka naabruses asuva uue, Veskiviigi sadama omanik Aivar Reivik, kes Partsi erakonna toetajana on saanud oma sadamale kinnitatud sadamapassi imetlusväärse kiirusega.
 Võrreldes eelmise aastaga, kui Suur Holmi  sadam oli suletud,  on  olukord siiski  teine: sadama laevaliikluseks mitteavamine vastava komisjoni poolt osutus ebaseaduslikuks, mistõttu sadam ongi avatud!  Rahvusvahelist piiripunkti, mis väidetavalt asus Aivar Reivikule kuuluvas uues sadamas ja mille tööd Suur Holmi sadam justkui takistas,  ei ole leitud, sest teda pole seal kunagi olemas olnud. Mistõttu on Haapsalust rahvusvaheline piiripunkt siseministri korraldusega üleüldse likvideeritud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kuna Suur Holmi sadam on taas laevaliikluseks avatud, siis ei saa Reiviku sadam enam tekitada konfliktolukordi ja laevade madalikelesõite, meelitades väikelaevu oma ebapiisava veesügavusega sadamasse.
Suurema süvisega laevad saavad nii nagu eelnevatelgi aegadel peatuda koordinaadil 58 57.501`N 23 31,610`E, mis on  nii Eesti ametlikus navigatsiooniifos kui ka rahvusvahelises navigatsiooniinfos tuntud kui Haapsalu jahisadam, Haapsalu külalissadam ja  mille ametnikud  on ringi nimetatud Suur Holmi sadamaks.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele