Soome laevaehitaja STX Finlandia tegevdirektor Martin Landtman soovib Läänemerele tuua purjelaevad, kirjutas Turun Sanomat.
„Võib-olla seilavad tulevikus Soome ja Rootsi vahel suured purjedega varustatud laevad,“ lisas ta. Landtman ütles, et aeg on küps gaasi kasutava reisilaeva ehitamiseks.
Viking Line on juba teatanud plaanist kaustusse võtta keskkonnasõbralikud tuule ja päikese jõul liikuvad alused. Landtman ei kinnitanud siiski, kas STX peab läbirääkimisi Viking Line'iga selliste laevade ehitamiseks.
Samas on Soome laevatööstus raskustes, kuna uued tellimused on kokku kuivanud.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Sundpuhkusele on saadetud 1500 töötajat, nende arv võib tõusta 3000ni. Kokku on tööstusharuga seotud 70 000 inimest. Eest on järsk langus, paremaks ei lähe enne 2012-2013. aastat.
Landtman palub abi Soome riigilt, et tuhanded töökohad säiliksid. „On õige aeg osta uusi alusideid, jäälõhkujaid ja naftareostuse korjajaid,“ viitas ta, et praegu on soodne 50 aastat vanad laevad välja vahetada.
Soome riik ei saa otsestelt küll laevaehtust toetada, kuid näiteks innovaatiliste projektide on ette nähtud 20% abi.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kütuse hinnatõus on pannud laevandusfirmad
välja mõtlema uusi nippe kulude kokkuhoidmiseks. Üheks selliseks on ka plaan
purjede kasutamiseks „abimootorina“.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.