• 29.08.08, 16:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Varsti purjetame Viking Line'iga Soome?

Kütuse hinnatõus on pannud laevandusfirmad välja mõtlema uusi nippe kulude kokkuhoidmiseks. Üheks selliseks on ka plaan purjede kasutamiseks „abimootorina“.
Viking Line'i tegevjuhi Nils-Erik Eklundi arvates saame me juba paari aasta pärast näha laevu, kus abiks kasutatakse väikeseid purjeid, kirjutas Taloussanomat.
Eklund peab Läänemere ilmastikku kaasaegse purjetehnika jaoks väga soodsaks, sest nendel aladel, kus sõidab Viking Line, on tuul tihti ning kergesti prognoositavalt kas põhjast või lõunast.
„See aitas juba hansakauplejate ajal sõita Rootsist Baltimaadesse ja tagasi ning Helsingi ja Tallinna vahelise liikluse korral oleks see veelgi praktilisem,“ märkis ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eklundi sõnade järgi kasutab Saksa firma Beluga oma kaubalaevadel edukalt juba langevarju sarnast purjede süsteemi.
„Taoliste lahenduste juurde minnakse nii või teisti. Kui purjede kasutamisega saaks kulutada 15% vähem kütust, siis oleks see regulaarliikluses juba suur sääst,“ põhjendas Eklund.
Kuna Viking Line'i laevad hakkavad praeguseks suuremalt jaolt juba vananema, siis on neil hea võimalus rakendada uut tehnoloogiat oma uutel laevadel. Firma olevatki personalile esitlenud pilte uutest pisikeste abipurjedega laevadest. Samas siiski eitab Eklund seda, nagu oleks firma teinud ametlikke tellimusi uute purjelaevade ehitamiseks. Ka Viking Line'i uued laevad XPRS ning järgmisel sügisel Ahvenamaale sõitma hakkav ADCC põhinevad siiski veel traditsioonilistel diiselmootoritel.

Seotud lood

Uudised
  • 19.05.09, 17:08
STX Finlandia tahab toota purjelaevu
Soome laevaehitaja STX Finlandia tegevdirektor Martin Landtman soovib Läänemerele tuua purjelaevad, kirjutas Turun Sanomat.
  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele