Sillamäe sadama juht Tiit Vähi tunnetab, et midagi on suhetes Venemaaga üle pika aja muutumas. "Eelmine nädal olin ma siin mitmetel kohtumistel ja ma tundsin ka Eesti-Vene suhetes kevadehõngu," sõnas Vähi ERR uudistele.
"Võib-olla kriis on just see, mis annab meile selles sektoris täiesti uued võimalused. Kui ikkagi energiakandjate ja masskaupade hinnad on täna seal, kus nad on, siis tegelikult on väga oluline vaadata transpordi osakaalu kogu kauba tarnimisel lõpptarbijani. Sellisel juhul tuleb lihtsalt lugeda igat senti," rääkis Tallinna sadama peadirektor Ain Kaljurand.
Suhete paranemisele viitas eile ka Soome Transpordiministeeriumi kantsler Juhani Tervalani, kes kommenteeris Soome sadamate transiidimahtude vähenemist ja Tallinna mahtude kasvu, et Pronkssõduri mõjud on Eesti ja Vene suhetest kadunud.
Kotka ja Hamina sadamate transiitliiklus vähenes Kauppalehti andmeil jaanuarist-märtsini - Kotkas 42 ja Haminas 49%.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Aasta alguses lõppesid naftasaaduste hoidmiseks ja ümberlaadimiseks mõeldud mahutite ehitamine terminalis Vopak E.O.S. Nüüd hakkab uusi mahuteid ehitama ka Eurodek.
Eelmisel nädalal toimus iga-aastane transpordi- ja logistikanäitus ning konverents TransRussija. Sillamäe sadama turundusdirektor Andrei Birov jäi sündmusega rahule.
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.