Sillamäe sadama juht Tiit Vähi tunnetab, et midagi on suhetes Venemaaga üle pika aja muutumas. "Eelmine nädal olin ma siin mitmetel kohtumistel ja ma tundsin ka Eesti-Vene suhetes kevadehõngu," sõnas Vähi ERR uudistele.
"Võib-olla kriis on just see, mis annab meile selles sektoris täiesti uued võimalused. Kui ikkagi energiakandjate ja masskaupade hinnad on täna seal, kus nad on, siis tegelikult on väga oluline vaadata transpordi osakaalu kogu kauba tarnimisel lõpptarbijani. Sellisel juhul tuleb lihtsalt lugeda igat senti," rääkis Tallinna sadama peadirektor Ain Kaljurand.
Suhete paranemisele viitas eile ka Soome Transpordiministeeriumi kantsler Juhani Tervalani, kes kommenteeris Soome sadamate transiidimahtude vähenemist ja Tallinna mahtude kasvu, et Pronkssõduri mõjud on Eesti ja Vene suhetest kadunud.
Kotka ja Hamina sadamate transiitliiklus vähenes Kauppalehti andmeil jaanuarist-märtsini - Kotkas 42 ja Haminas 49%.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Aasta alguses lõppesid naftasaaduste hoidmiseks ja ümberlaadimiseks mõeldud mahutite ehitamine terminalis Vopak E.O.S. Nüüd hakkab uusi mahuteid ehitama ka Eurodek.
Eelmisel nädalal toimus iga-aastane transpordi- ja logistikanäitus ning konverents TransRussija. Sillamäe sadama turundusdirektor Andrei Birov jäi sündmusega rahule.
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.