Soome küsib enam kui 38tonnistelt Venemaalt pärit veokitelt lisatasu, mis suunab ettevõtjate hinnangul sealt transiidi Eestisse.
Kotka ja Hamina sadamate transiitliiklus vähenes Kauppalehti andmeil jaanuarist-märtsini - Kotkas 42 ja Haminas 49%. Samal ajal kerkis liiklus Tallinna Sadamas 79%.
Lehe sõnul on muutuse põhjuseks, et Eesti ei ole vene veokitele ülekaalulisuse maksu kehtestanud. Soome põhjendas maksu siiseviimist ELi tavadega.
Soome alustas teede-sideministri korraldusega maksude kogumist veebruarist - üle 38tonni kaaluva Venemaalt pärit veoki pealt peab tasuma 180 eurot ehk ca 3000 krooni. Varem olid Soomes "maksuvabalt" lubatud 42tonnised veokid.
Transpordiministeeriumi kantsler Juhani Tervalani sõnul ei ole maks siiski transiidi vähenemise põhjustaja. "Majanduskriis ja üldine mahtude vähenemine on põhjuseks. Tallinna mahtude kasvu võib selgitada, et Pronkssõduri mõjud on Eesti ja Vene suhetest kadunud," lisas Tervalan.
Transiidiga tegelevad ettevõtted hoiatasid riiki maksu kehtestamisel, et suurte kaubamahtude vedajad suunavad enda veosed selle tõttu edaspidi läbi Balti ja Peterburi sadamate. "Märtsi statistika kinnitab, et see on toimunud," ütleb Soome Sadamate Liidu tegevjuht Matti Aura.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.