Soome küsib enam kui 38tonnistelt Venemaalt pärit veokitelt lisatasu, mis suunab ettevõtjate hinnangul sealt transiidi Eestisse.
Kotka ja Hamina sadamate transiitliiklus vähenes Kauppalehti andmeil jaanuarist-märtsini - Kotkas 42 ja Haminas 49%. Samal ajal kerkis liiklus Tallinna Sadamas 79%.
Lehe sõnul on muutuse põhjuseks, et Eesti ei ole vene veokitele ülekaalulisuse maksu kehtestanud. Soome põhjendas maksu siiseviimist ELi tavadega.
Soome alustas teede-sideministri korraldusega maksude kogumist veebruarist - üle 38tonni kaaluva Venemaalt pärit veoki pealt peab tasuma 180 eurot ehk ca 3000 krooni. Varem olid Soomes "maksuvabalt" lubatud 42tonnised veokid.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Transpordiministeeriumi kantsler Juhani Tervalani sõnul ei ole maks siiski transiidi vähenemise põhjustaja. "Majanduskriis ja üldine mahtude vähenemine on põhjuseks. Tallinna mahtude kasvu võib selgitada, et Pronkssõduri mõjud on Eesti ja Vene suhetest kadunud," lisas Tervalan.
Transiidiga tegelevad ettevõtted hoiatasid riiki maksu kehtestamisel, et suurte kaubamahtude vedajad suunavad enda veosed selle tõttu edaspidi läbi Balti ja Peterburi sadamate. "Märtsi statistika kinnitab, et see on toimunud," ütleb Soome Sadamate Liidu tegevjuht Matti Aura.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.