Tallinna abilinnapea Jaanus Mutli sõnul on Õhtulehe väide, nagu kavandaks Tallinn ühistranspordi veomahu olulist vähendamist, paanikat külvav liialdus ja mahtu vähendatakse mitte neljandiku võrra, vaid ainult 4-5 protsenti.
„See on aga tavapärane asjade käik, mis lähtub sõidunõudlusest. Igal kevadel minnakse üle suvistele sõidugraafikutele, sel aastal tehakse seda osaliselt 1. maist ja osaliselt 1. juunist. Igal suvel on ühistransporti hõredamalt kasutatud, sest inimesed sõidavad vähem ja on puhkustel, lapsed aga maal. Tallinna randadega seotud liinidele pannakse suvel hoopis busse juurde. Ühistranspordi mõningane vähendamine toimub samas suurusjärgus nagu see oli ka eelmistel suvedel ja keegi ei pahandanud selle üle,“ sõnas Mutli Raepressi vahendusel.
Abilinnapea kinnitas ka, et kõik jutud kavatsusest koondada ühistranspordi firmades bussi-, trammi- ja trollijuhte, ei vasta tõele.
Jaanus Mutli avaldas kahetsust, et BNS ja Delfi on asunud Õhtulehe paanikakülvamist omalt poolt võimendama. Mutli tuletas meelde, et juba eile oli transpordiamet Õhtulehele vastates kinnitanud, et ühistranspordi veomahu erakorralist vähendamist Tallinnas ei kavandata. Seda kinnitas ajakirjanikele ka linna finantsjuht Katrin Kendra, aga tema tsitaate ajaleht ei kasutanud. „Õhtuleht niisiis teadis, et ta levitab väärinfot ning ma ei mõista, miks seda tehti,“ imestas Mutli.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Kulude kokkuhoiu ja sõitjate vähesuse tõttu kärbitakse Tallinnas lähikuudel ühissõidukite reiside arvu neljandiku võrra.
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.