Maailma suurima raudteevõrgu operaator Russian Railways vähendab raudteede ehitamiseks vajalike rööbaste ja liiprite ostu kuni 30 protsenti, kuna majanduskasv aeglustub.
Varem lubas raudteeoperaator kuluta 400 miljardit dollarit kuni 2030. aastani.
„Kõik on kukkunud 25-30 protsenti,“ ütles ettevõtte juhatuse esimees Vladimir Jakunin Bloombergile.
Vene terasetööstused Evraz Group ja Mechel pakkusid mullu välja, et rajada tehased, et toota rööpaid monopoolses seisundis raudteekompaniile, mis pakkuvat kuni 400 miljardi dollari eest tellimusi metalli-, ehitus- ja puidukompaniidele kuni 2030. aastani. Nüüd on kompanii kärpinud võrreldes läinud aastaga uuenduste eelarvet 37 protsenti. Mullu kulutas raudteekompanii 400 miljardit rubla ehk 12 miljardit dollarit.
Mecheli miljardär Igor Zjušin plaanib Tšeljabinskisse enam kui 500 miljoni dollarilise maksumusega raudteerööbaste tehase rajamist. Terasetootjal on raudteefirmaga 20aastane leping. Raudteed võib tehasest hakata välja tulema 2012. aastal, kui läbitud on turvalisuse- ja kvaliteeditestid. Venemaa Raudteekompanii plaan vähendada investeeringuid infrastruktuuri värskendamisse võivad vähenda Mechelilt vähemalt 400 000 tonni terasrööpaid, ütles Jakunin.
Evraz, kellel on praegu Venemaa kodumaise rööpatootmise monopol. Plaanis mullu kukutada 500 miljonit eurot, et kahekordistada toodangut kuni peaaegu kahe miljoni tonnini.
Mullu ostis raudteekompanii Evrazilt 850 000 tonni rööpaid. Mullu miljon tonni rööpaid vajadus Russian Railways võib tänavu osta vaid 0,5 miljonit tonni rööpaid.
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.