Maailma suurima raudteevõrgu operaator Russian Railways vähendab raudteede ehitamiseks vajalike rööbaste ja liiprite ostu kuni 30 protsenti, kuna majanduskasv aeglustub.
Varem lubas raudteeoperaator kuluta 400 miljardit dollarit kuni 2030. aastani.
„Kõik on kukkunud 25-30 protsenti,“ ütles ettevõtte juhatuse esimees Vladimir Jakunin Bloombergile.
Vene terasetööstused Evraz Group ja Mechel pakkusid mullu välja, et rajada tehased, et toota rööpaid monopoolses seisundis raudteekompaniile, mis pakkuvat kuni 400 miljardi dollari eest tellimusi metalli-, ehitus- ja puidukompaniidele kuni 2030. aastani. Nüüd on kompanii kärpinud võrreldes läinud aastaga uuenduste eelarvet 37 protsenti. Mullu kulutas raudteekompanii 400 miljardit rubla ehk 12 miljardit dollarit.
Mecheli miljardär Igor Zjušin plaanib Tšeljabinskisse enam kui 500 miljoni dollarilise maksumusega raudteerööbaste tehase rajamist. Terasetootjal on raudteefirmaga 20aastane leping. Raudteed võib tehasest hakata välja tulema 2012. aastal, kui läbitud on turvalisuse- ja kvaliteeditestid. Venemaa Raudteekompanii plaan vähendada investeeringuid infrastruktuuri värskendamisse võivad vähenda Mechelilt vähemalt 400 000 tonni terasrööpaid, ütles Jakunin.
Evraz, kellel on praegu Venemaa kodumaise rööpatootmise monopol. Plaanis mullu kukutada 500 miljonit eurot, et kahekordistada toodangut kuni peaaegu kahe miljoni tonnini.
Mullu ostis raudteekompanii Evrazilt 850 000 tonni rööpaid. Mullu miljon tonni rööpaid vajadus Russian Railways võib tänavu osta vaid 0,5 miljonit tonni rööpaid.
Seotud lood
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.