Estonian Airi ja lennuameti endine juht Toomas Peterson leiab, et Eesti lennunduse turgutamiseks oleks vaja lisaks kulude kärpimisele ja tulude suurendamisele radikaalseid ideid.
Peterson kirjutas Postimehe arvamusküljel, et kui me praegu keskendume majandusprobleemide lahendamisele, on meil avatud majanduse tingimustes uppumise vältimiseks ainult kaks pääseteed: uued investeeringud Eestisse sisse ja eksport välja ja äravateks on siin lennujaamad ja lennufirmad: 20 protsenti riiki tulevatest ärimeestest ja nende kaudu 80 protsenti investeeringutest tulevad õhu kaudu.
Paradigmaline muutus võiks olla ASi Tallinna Lennujaam noteerimine mõnel Skandinaavia börsil ja/või mõne Euroopa lennujaamade konsortsiumi kaasamine omanike ringi, sest see annaks uut värsket raha ning suurendaks turundamise potentsiaali ja ei ole ülearune lisada, et nende mõtete realiseerimiseks on vaja uusi, lennukamate mõtetega juhte.
Et selline marginaalne lennufirma – Estonian Air – saaks eksisteerida ning laieneda, tuleb säilitada suurema lennufirma osalus omanike ringis, see ei pea olema SAS, pakkumisi võib teha Finnairile või teistele Euroopa firmadele, suurematele Vene kompaniidele ja miks mitte konsolideeruda airBalticuga. Eesti riigi eesmärk peaks olema oma kuldvõtmekese ehk siis 34 protsendi osaluse säilitamine, mis tagaks minimaalsegi kontrolli firma tegevuse üle.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.