D2D OÜ on oma eksisteerimise igal etapil olnud huvitatud ka eraisikute teenindamisest, kinnitas D2D OÜ juhatuse liige Olle Koop.
Eile postituru avamist kommenteerides ütles konkurentsiameti peadirektor Märt Ots, et erafirmad ilmselt eraklientide kirjade laiali vedamisest väga huvitatud on, kuna see turg on küllaltki väike.
„D2D OÜ on oma eksisteerimise igal etapil olnud huvitatud ka eraisikute teenindamisest, kuid alates 2002 aasta postiseadusest ja jätkudes käesoleval aastal kehtestatud "kümniseseadusega" on riik teinud selle teostamatuks. Eraisikute teenindamiseks loodavas süsteemis ei oleks mitte midagi keerulist ning D2D pakuks eraisikutele teenust koheselt kui seadusandlus seda võimaldaks. Seega peame järjekordselt ümber lükkama ametkondades kauaaegselt levinud müütilise arusaama, et D2D mingil arusaamatul ideoloogilisel põhjusel ei soovi eraisikuid teenindada. Jääb mõistetamatuks sellise arusaama loogika, kuna iga majanduslikult tegutseva ettevõtte huvides on pakkuda oma kõiki teenuseid võimalikult paljudele tema teeninduspiirkonnas asuvatele klientidele. Seega on erakliendid jäänud konkureerivast postiteenusest ilma vaid põhjusel, et riik on seda
(sihilikult) takistanud,“ selgitas Koop.
Artikkel jätkub pärast reklaami
D2D on tegutsenud alates 2001 aastast ning on alati pakkunud kõiki postiteenuseid vähemalt 15s linnas.
Seotud lood
Homsest, 1. aprillist avab Eesti viienda riigina Euroopas oma postituru täies ulatuses, mis tähendab Eesti Postile kuni 50 grammiste lihtkirjade edastamise ainuõiguse kaotamist.
Riik on asunud garanteerima Eesti Postile ainumonopoli ja peagi saab kirju saata ja vastu võtta vaid postkontorist, leiab D2D OÜ juhatuse liige Olle Koop.
Konkurentsiameti andmeil võib järk-järgult kaduda universaalse postiteenuse makse määr ka kirjade edastamiselt. Täna peavad 19 kroonini saadetise kohta ulatuvat tasu maksma ettevõtjad, kes soovivad mullu avanenud postiturul konkureerida.
Tänasest tohivad alla 50 grammiseid lihtkirju laiali kanda lisaks Eesti Postile ka OÜ D2D ja AS Express Post, ütles konkurentsiameti peadirektor Märt Ots. Siiski ei usu ta, et firmad Eesti Postiga eraklientide pärast väga konkureeriksid.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.