25. veebruaril Amsterdami Schipoli lennujaamas allakukkunud Türgi reisilennuki altimeeter ehk kõrgusemõõdik võis olla õnnetuse põhjuseks.
Hollandi lennuohutuse nõukogu esimees Pieter van Vollenhoven ütles, et lennuk maandus automaatrežiimis ja just altimeetri rikke tõttu langes kiirus järsult, vahendab uudist ERR.
Eksperdi sõnul oli lennuki reaalne kõrgus maandumisrajale suundudes veidi alla 600 meetri, ent altimeeter näitas lennuki asumist maapinna lähedal. Lennukit juhtinud autopiloot lähtus kõrgusemõõdiku näidust ning hakkas kiirust alandama.
Mõni aeg enne avariid olid piloodid kaks korda teatanud selle lennuki kõrgusemõõdiku rikkest. Van Vollenhoven ütles, et Boeing peab teavitama probleemidest altimeetriga kõiki lennukompaniisid, kes analoogilisi lennukeid kasutavad.
Lennukompanii Turish Airlines Boeing 737-800, mis saabus Amsterdami Istanbulist, kukkus mitusada meetrit enne maandumisraja algust, sabaosa ees, vastu maad ning purunes kolmeks tükiks. Lennuki pardal oli 127 reisijat ja neli meeskonnaliiget. Hukkus üheksa inimest: neli USA ja ja viis Türgi kodanikku, viimaste seas lennuki kapten ja kaks meeskonnaliiget. Kümned inimesed said vigastada ning paljude vigastused on ülirasked.
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.