Täna algas lepingujärgselt Kukruse-Jõhvi vahelise uue teelõigu ehitus, mis peab läbi saama järgmise aasta oktoobri lõpuks.
Maanteeameti pressiesindaja Allan Kasesalu teatel alustatakse teelõigu ehitust Kukruse-poolsest otsast. Esmalt võetakse ette Kukruse tulevase liiklussõlme asukoht ja sealt liigutakse koorimistöödega mäe taha, kustkaudu uus tee kulgema hakkab. Kogu teelõigu ulatuses on plaanis märtsis teha raadamistöid ehk võsast ja kividest puhastamist.
Kasesalu sõnul ei kaasne ehituse alguses muudatusi liikluskorralduses, kuna põhilised tööd jäävad esialgu praegusest sõiduteest eemale. Hiljem on ümbersõidud siiski vältimatud. "Ajutised liikluskorralduse skeemid on praegu koostamisel," ütles ta.
Ehitajapoolne projektijuht Veikko Vapper ütles, et järgmisel nädalal veel mingeid eriti silmatorkavaid märke ehituse algusest näha ei saa. "See ehitus alles hakkab järk-järgult tuure üles võtma," lausus ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Maanteeamet sõlmis Kukruse-Jõhvi teelõigu ehituslepingu riigihankel ühispakkumise teinud firmadega Talter, Tref, K-Most ja Teede REV-2, kes pakkusid hinnaks 628 miljonit krooni.
Lepingu kohaselt ehitatakse 7,2kilomeetrine teelõik neljarealiseks maanteeks. Rajatakse kolm eritasandilist ristmikku, üks riste, kaks jalakäijate silda ning kergliiklusteed ja kogujateed kogu lõigu ulatuses. Samuti ehitatakse müratõkkeseinad ning tehakse maastikukujundustöid teekeskkonna seisundi parandamiseks. Objekti garantiiaeg on viis aastat.
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.