• 03.02.09, 10:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

SAS kasvatas kahjumit ja küsib omanikelt raha juurde

SAS teenis neljandas kvartalis 2,77 mld Rootsi krooni suuruse kahjumi ja palub omanikelt juurde 6 miljardit Rootsi krooni.
Aasta varem oli kahjumiks 596 mln Rootsi krooni, vahendas aripaev.ee.
SASi kahjumis kajastub ka erakorraline 712 mln Rootsi kroonine kahjum Hispaania lennukompanii Spanairi müügist. Spanair müüdi sümboolse 1 euro eest.
SAS plaanib koondada 3000 töötajat ning reorganiseerida kompanii keskendudes Põhjamaade koduturule. 5600 töötajat lahkub ettevõttest läbi üksuste müügi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Meie arvates maksis SAS meeletut hinda saamaks lahti Spanairist," ütles Sydbanki analüütik Jacob Pedersen Bloombergile.
SASi teatel on Norra, Rootsi ja Taani riik ning suurim erainvestor Wallenbergstiftelserna teatanud, et toetavad emissiooni. Kokku kuulub neile neljale investorile 57,6% aktsiatest. Pankadest on JP Morgan, Nordea ja SEB teatanud, et on valmis teatud tingimustel ülejäänud emissiooni garanteerima.
Rootsi riigile tähendab see 1,28 miljardi Rootsi krooni suurust rahasüsti raskustes lennufirmasse. Täna hommikul avaldatud pressiteates teatas Rootsi majandusminister Maud Olofsson, et Rootsi riik täidab oma omanikukohust ja osaleb emissioonis.
Emissiooni peab kinnitama aktsionäride erakorraline koosolek 13. märtsi. See parandaks oluliselt SASi finantsnäitajaid – netovõlg väheneks 23 miljardilt Rootsi kroonilt 17 miljardile Rootsi kroonile.
SAS käivitab uue strateegia Core SAS, mille eesmärgiks on lennukompanii uuesti tulutoovaks muuta. Muuhulgas näeb programm ette keskendumise Põhjala turule ja ärireisijatele. Lennufirmad, mis sellest turust väljapoole jäävad, müüakse ära.
Restruktureerimise tulemusena kaob kontsernis 8600 töökohta ning 14 lennukit võetakse käigust maha.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Viimased uudised

Uudised
  • 30.05.25, 11:57
Eestist saab nüüd Lux Expressiga Palangasse ja Klaipėdasse
Uudised
  • 30.05.25, 11:35
Vestlusring | Ökonomist: USA tollitariifide trall tuleb Eestis tarneahela juhtimisest lihtsalt välja tõsta
Iga päev tuleb uusi uudiseid ja neid võiksid töösturid jälgida
Uudised
  • 30.05.25, 11:28
Kirjade ja pakkide saatmise hind tõuseb 1. juulist
Uudised
  • 30.05.25, 11:00
Air Balticu uue tegevjuhi kohale on üle 40 huvilise 30 riigist
Ajutine tegevjuht usub, et viie aasta pärast on Air Balticu lennukipark kaks korda suurem.
Uudised
  • 30.05.25, 01:04
Eesti mängib transpordisektori kliimakohustuste täitmisel tulega
Fossiilkütuste osakaal on hoopis kasvanud, ETS2 kardetakse enne valimisi nagu tuld: iga tegemata jätmine saab ühel hetkel karistatud.
Uudised
  • 29.05.25, 15:43
Liiklus Sauga–Pärnu 2+2 ehituslõigul suunatakse uuele trassile
Uudised
  • 29.05.25, 15:33
Hoiatus: sotsiaalmeedias levib valeinfo juhilubade väljastamisest Eestis
Uudised
  • 29.05.25, 14:32
Eesti parim tarneahelajuht 2025 on snäkitootja Ellyt Talv
Antsla vallast Võrumaal on loodud globaalne tarneahel! Ellyt Talv edendab ka Vietnami põllumajandust luues farmeritele tarneahela Euroopasse.

Hetkel kuum

Kõik 2000 veokit tarnitakse Girtekale veel selle aasta jooksul.
Uudised
  • 29.05.25, 12:08
Leedu Girteka sõlmis aasta suurima veokiostutehingu
Rene Frolov tõi meie kliimaeesmärkide tegeliku seisu puust ja punaselt turuosaliste ette. Seis on pehmelt öeldes...masendav.
Uudised
  • 30.05.25, 01:04
Eesti mängib transpordisektori kliimakohustuste täitmisel tulega
Fossiilkütuste osakaal on hoopis kasvanud, ETS2 kardetakse enne valimisi nagu tuld: iga tegemata jätmine saab ühel hetkel karistatud.
Ehkki palk kasvas sektoris Eesti keskmisega võrdselt, siis palga number jääb Eesti keskmisele endisele enam kui paarisaja euroga alla.
Uudised
  • 28.05.25, 09:06
Veonduse ja laonduse palgatõus võrdne Eesti keskmisega
Rünnakus Odessa sadamale hukkus vähemalt kaks HHLA täätajat, mitmed said raskeid vigastusi.
Uudised
  • 26.05.25, 15:35
Venemaa raketirünnakus Odessa sadamale hukkus mitu HHLA töötajat
Saksa ja Poola veokite läbisõit Saksamaa tasulistel teedel vähenes, Leedu veokite oma aga ainsana kasvas.
Uudised
  • 27.05.25, 15:42
Veokiliiklus Saksamaal taas languses, ainsana on võidus Leedu vedajad
Parim tarneahelajuht 2025 Ellyt Talv.
Uudised
  • 29.05.25, 14:32
Eesti parim tarneahelajuht 2025 on snäkitootja Ellyt Talv
Antsla vallast Võrumaal on loodud globaalne tarneahel! Ellyt Talv edendab ka Vietnami põllumajandust luues farmeritele tarneahela Euroopasse.
Suurim laevandusettevõte, suurimad palgad. MSC Eesti on tööjõumaksude maksjate “positiivse” edetabeli kindel liider.
TOP
  • 16.05.25, 14:49
TOP 2 x 100: veondus- ja laondussektori parimad ja halvimad tööjõumaksude maksjad
LED ohutusmärgistus on ideaalne lahendus, kui soovite vastupidavat ja kulumiskindlat märgistust betoonile, seintele või muudele pindadele. Kauba väljastuse ooteala.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.05.25, 14:15
Millised on laonduse trendid täna ja tulevikus?

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tagasi Logistikauudised esilehele