SAS teenis neljandas kvartalis 2,77 mld Rootsi krooni suuruse kahjumi ja palub omanikelt juurde 6 miljardit Rootsi krooni.
Aasta varem oli kahjumiks 596 mln Rootsi krooni, vahendas aripaev.ee.
SASi kahjumis kajastub ka erakorraline 712 mln Rootsi kroonine kahjum Hispaania lennukompanii Spanairi müügist. Spanair müüdi sümboolse 1 euro eest.
SAS plaanib koondada 3000 töötajat ning reorganiseerida kompanii keskendudes Põhjamaade koduturule. 5600 töötajat lahkub ettevõttest läbi üksuste müügi.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Meie arvates maksis SAS meeletut hinda saamaks lahti Spanairist," ütles Sydbanki analüütik Jacob Pedersen Bloombergile.
SASi teatel on Norra, Rootsi ja Taani riik ning suurim erainvestor Wallenbergstiftelserna teatanud, et toetavad emissiooni. Kokku kuulub neile neljale investorile 57,6% aktsiatest. Pankadest on JP Morgan, Nordea ja SEB teatanud, et on valmis teatud tingimustel ülejäänud emissiooni garanteerima.
Rootsi riigile tähendab see 1,28 miljardi Rootsi krooni suurust rahasüsti raskustes lennufirmasse. Täna hommikul avaldatud pressiteates teatas Rootsi majandusminister Maud Olofsson, et Rootsi riik täidab oma omanikukohust ja osaleb emissioonis.
Emissiooni peab kinnitama aktsionäride erakorraline koosolek 13. märtsi. See parandaks oluliselt SASi finantsnäitajaid – netovõlg väheneks 23 miljardilt Rootsi kroonilt 17 miljardile Rootsi kroonile.
SAS käivitab uue strateegia Core SAS, mille eesmärgiks on lennukompanii uuesti tulutoovaks muuta. Muuhulgas näeb programm ette keskendumise Põhjala turule ja ärireisijatele. Lennufirmad, mis sellest turust väljapoole jäävad, müüakse ära.
Restruktureerimise tulemusena kaob kontsernis 8600 töökohta ning 14 lennukit võetakse käigust maha.
Seotud lood
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.