Autor: Rivo Sarapik • 2. veebruar 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kaubaveo komisjon: veo korraldaja vastutab ka alltöötegija rikkumiste eest

Veo korraldaja vastutab toime pandud õigusrikkumiste eest rahvusvahelistel vedudel.

Lisaks eelpool nimetatud otsustele soovib autokaubaveo komisjon juhtida vedajate tähelepanu sellele, et vedajad, kes kasutavad teistele ettevõtjatele kuuluvaid sõidukeid kasutuslepingu alusel ehk niinimetatud alltöövõtu korras, kuid kes sisuliselt on sellele sõidukile sõidukikaardi vormistamisega võtnud „Autoveoseaduse“ kohaselt rahalised ja muud kohustused, vastutavad selle sõidukiga teostatavate vedude ja nendel vedudel avastatud rikkumiste eest.

Komisjon soovib kirjeldatud asjaolule juhtida tähelepanu seetõttu, et mitme vedaja selgituses püüti vastutus toimepandud õigusrikkumise eest veeretada sõiduki omanikule või teises ettevõttes töötavale autojuhile.

Reedel toimus Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumis (MKM) selle aasta esimene autokaubaveo komisjoni koosolek, kus vaadati läbi nende ettevõtete selgitused, kes olid 2007.-2008. aastal rahvusvahelistel autovedudel toime pannud korduvaid autoveo alaseid õigusrikkumisi. Sügisel saadeti 27 ettevõttele rikkumisalased märgukirjad.

Enamasti rikuti sõidukijuhtide poolt sõidu- ja puhkeaja nõudeid, samuti avastati sõidukite tehnoseisundi kontrollimisel avastatud olulisi rikkeid ja puudusi, teises riigis rahvusvahelise autoveo teostamise õigust tõendava dokumendi puudumist või selle kasutustingimuste eiramisi ning ohtlike ainete veo konventsiooni rikkumisi.

Ettevõtete selgitusi arvesse võttes tegi autokaubaveo komisjon järgmised otsused:

1)  25 ettevõttele, kellel esines 2007. – 2008. aastal korduvaid rikkumisi, otsustas komisjon pärast ettevõtetelt saadud selgituste läbivaatamist piirduda eelnevalt MKMi poolt saadetud märgukirjaga. Nimetatud 25 ettevõttest 5 osas otsustas komisjon ära oodata ka Tööinspektsiooni poolt 2009. aastal ettevõttes teostatava autojuhtide töö- ja puhkeaja nõuete täitmise kontrolli tulemused ning rikkumisalase info lisandumisel kaalub komisjon vajaduse korral täiendavate meetmete rakendamist järgmisel komisjoni koosolekul;

2) ühe ettevõtte osas otsustas komisjon rakendada hoiatusmenetlust seoses korduvate rikkumiste ja ministeeriumi pöördumistesse ignoreeriva suhtumise tõttu;3) ühe ettevõtte osas otsustas komisjon teha ettepaneku Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioonile(ERAA) autoveo tegevusloa ja sõidukikaardi kehtetuks tunnistamiseks, kuna ettevõtte tegevuse kontrollimisel ilmnes, et lisaks korduvatele õigusrikkumistele välisriikides ei vasta ettevõte pikemat aega „Autoveoseaduses“ kehtestatud nõuetele. Samuti ei olnud ettevõte reageerinud ministeeriumi ja ERAA korduvatele pöördumistele seoses ilmnenud puudustega.    

 

Autokaubaveo komisjon on moodustatud majandus- ja kommunikatsiooniministri käskkirjaga ning komisjoni töö eesmärk on vaadata läbi ja kontrollida autoveoseaduse, rahvusvaheliste autoveo kokkulepete ja muude autoveo korraldust reguleerivate õigusaktide rikkumise juhtumeid ning teha nimetatud juhtumite korral pädevatele institutsioonidele ettepanekuid asjakohaste meetmete rakendamiseks, mis tagaksid autovedudel ausa konkurentsi, liiklusohutuse tõhustamise ja õigusaktide järgimise. Komisjoni kuuluvad MKMi, Politseiameti, ERAA ja Autoettevõtete Liidu esindajad.

 

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077