Tarnijaid takistab info vilets liikumine

Eile, 28. jaanuaril toimus tarneahelate klastri esimene töötuba, kuhu kogunenud 25 ettevõtet kaardistasid iga üksiku ettevõtte probleemid ning sektorite arenguid pärssivad valdkonnad.

„Selge on, et enim kahjustab meie ettevõtete konkurentsivõimet info ja selle liikumisega seonduv,“ selgitas Eesti Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühingu klastrijuht Karin Kiviste. „Ühelt poolt sektorit hõlmava süsteemse info puudumine ja sünkroniseerimatus ning standardite puudumine ning teiselt poolt see, et me pole veel saavutanud ulatuslikku paberivabadust,“ lisas ta.

Üllatuslik oli aga erinevate valdkondade ettevõtjate jõudmine arusaamisele, et eksisteerib otsene ja arvestatav vajadus harida tarneahelas osalejaid nii tarneahelate toimemehhanismide ja protsesside efektiivsemaks muutmise osas, kui koolitada ulatuslikult ettevõtete siseselt töötajaid.

Arengut ja efektiivsuse kasvu takistavaid probleeme nimetati teisigi. Mitmeid masinatööstuse sektori ettevõtteid puudutavate valupunktidena tõsteti esile kaks valdkonda. Esimene puudutas pisikomponentide ja väikeste materjalisaadetiste tsentraalselt korraldatavat logistilise lahenduse puudumist ja teine ülisuurte ja raskekaaluliste masinate lennutranspordi lahenduste puudulikkust.

Tehnikaülikooli esindajad tõid välja puuduliku koostöö ettevõtjate ja ülikooli vahel, mille tagajärjeks on tarneahelate juhtimist käsitlevate  õppekavade mittevastavus kaasaja nõuetele.  Kiviste sõnul on tegemist juba väga suure probleemiga, mis mõjutab kogu Eesti majandust. 

Kaitseväe Logistikakeskuse esindaja pakkus ühe ressursside efektiivsema kasutamise võimalusena välja ulatusliku tsiviil-militaar koostöömudeli väljaarendamise, kus ettevõtjatel oleks võimalik kasutada sõjaväe alakasutatud ressursse ning vastupidi.

Tarneahelate juhtimise klastri järgmine töötuba toimub veebruari lõpus, kuhu on oodatud kõik need, kes soovivad oma ettevõtte või tööstusharu efektiivsust oluliselt kasvatada. Klastri tegevusi saavad kõik pidevalt jälgida Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühingu kodulehel www.logi.ee

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0
Brasiilia reaal BRL 4,18 0
Bulgaaria leev BGN 1,95 0
Filipiinide peeso PHP 59,06 0
Hiina jüaan CNY 7,64 0
Hongkongi dollar HKD 8,86 0
Horvaatia kuna HRK 7,41 0
Iisraeli seekel ILS 4,09 0
India ruupia INR 80,54 0
Indoneesia ruupia IDR 15968,30 0
Islandi kroon ISK 133,99 0
Jaapani jeen JPY 124,77 0
Kanada dollar CAD 1,50 0
LAV rand ZAR 15,89 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1271,59 0
Malaysia ringgit MYR 4,61 0
Mehhiko peeso MXN 21,72 0
Norra kroon NOK 9,75 0
Poola slott PLN 4,33 0
Rootsi kroon SEK 10,47 0
Rumeenia leu RON 4,74 0
Singapuri dollar SGD 1,53 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 35,30 0
Tšehhi kroon CZK 25,65 0
Türgi liir TRY 5,95 0
Ukraina grivna UAH 30,72 0
Ungari forint HUF 317,83 0
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,64 0
Valgevene rubla BYN 2,44 0
Vene rubla RUB 74,82 0

Valdkonna töökuulutused