• 27.01.09, 18:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Laevaomanik: läbirääkimised Leedoga alles pooleli

Ettevõtja Olav Miil ei avalda enda ja Marcel Vichmanni parvlaevade rendihindu, sest läbirääkimised Saaremaa Laevakompanii omaniku Vjatšeslav Leedoga on pooleli.
Võrdselt Olav Miilile ja Marcel Vichmanni kuuluv AS Ärimaja ostis välja Arco Vara asutajate Richard Tomingase ja Hillar-Peeter Luitsalu 75% suuruse osaluse OÜs Dagenhart, tagades selle tehinguga osalemise ASi Saaremaa Laevakompanii uute parvlaevade soetamises, kirjutas Äripäev.
Miil ütles Äripäevale tehingut kommenteerides, et olemuselt on investeering uutesse laevadesse võrdväärne kinnisvarasse investeerimisega. Praegu pole kinnisvaraettevõttel vahet, kas üürida välja laeva või kontoripinda, lisas ta.
Uute laevade rendihindu ei osanud Miil veel öelda. "Praegu on veel aega atra seada," märkis ta. Läbirääkimised uute parvlaevade rentija ehk Leedole kuuluva ning Saaremaa ja Hiiumaa liinidel opereeriva OÜga Väinamere Liinid on veel pooleli, selgitas Miil.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ta nentis, et praamiühendust organiseeriva Saaremaa Laevakompanii vaevu ots otsaga kokku tulemine mõjub hirmutavalt. "Siiski loodame, et hoolimata ka kehvast majanduslikust olukorrast investeeringud ennast ära tasuvad," lisas Miil. Oma investeeringu planeeritud tasuvusaega ta kommenteerida ei osanud. "Sellele läheb ikka pikki aastaid," kinnitas ta vaid.
Arco Vara suuromanik Richard Tomingas ei soovinud Äripäevale Miili ja Vichmanniga sooritatud tehingut kommenteerida, viidates ärialastele kokkulepetele ja Dagenharti kui mitteavaliku organisatsiooni staatusele.
2007. aasta suvel asutatud Dagenharti osanikeks olid tänavu 1. jaanuarini Leedo ja Luitsalu kumbki 25 protsendiga ning Tomingas 50 protsendiga. Vichmanni ja Miili lisandumisel Dagenharti osanikeringi  Leedo osalus ei muutunud.
Dagenhart sõlmis esimese uue parvlaeva ehituse lepingu sügisel 2007. Lisaks on tellitud veel kahe parvlaeva ehitus. Kolme laeva ehitatakse Leedus BLRT-le kuuluvas Klaipeda laevatehases, lõppviimistluse saavad alused Norras teises BLRT tehases.
Pärast parvlaevade valmimist rendib Dagenhart need Saaremaa Laevakompanii tütarettevõttele Väinamere Liinid OÜ. Kolm uut laeva tulevad saarte ja mandri vahelistele laevaliinidele sel ja järgmisel aastal. Laevad on ligi sada meetrit pikad, igaüks neist mahutab 160 sõiduautot ja kuni 600 reisijat.
Saaremaa Laevakompanii võitis konkursi saarte ja mandrivaheliste parvlaevaliinide opereerimiseks 1994. aastal. 2006 loodi parvlaevaliinide opereerimiseks tütarfirma OÜ Väinamere Liinid, mis tegeleb teenuse korraldusega. SLK põhitegevuseks jäi seejärel laevastiku tehniline korrashoid, meresõiduohutuse tagamine ja laevade mehitamine.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.09.25, 11:48
Andmetark juhtimine: Kuidas kõhutunde asemel usaldada fakte ja võita konkurente?
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele