• 27.01.09, 18:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Laevaomanik: läbirääkimised Leedoga alles pooleli

Ettevõtja Olav Miil ei avalda enda ja Marcel Vichmanni parvlaevade rendihindu, sest läbirääkimised Saaremaa Laevakompanii omaniku Vjatšeslav Leedoga on pooleli.
Võrdselt Olav Miilile ja Marcel Vichmanni kuuluv AS Ärimaja ostis välja Arco Vara asutajate Richard Tomingase ja Hillar-Peeter Luitsalu 75% suuruse osaluse OÜs Dagenhart, tagades selle tehinguga osalemise ASi Saaremaa Laevakompanii uute parvlaevade soetamises, kirjutas Äripäev.
Miil ütles Äripäevale tehingut kommenteerides, et olemuselt on investeering uutesse laevadesse võrdväärne kinnisvarasse investeerimisega. Praegu pole kinnisvaraettevõttel vahet, kas üürida välja laeva või kontoripinda, lisas ta.
Uute laevade rendihindu ei osanud Miil veel öelda. "Praegu on veel aega atra seada," märkis ta. Läbirääkimised uute parvlaevade rentija ehk Leedole kuuluva ning Saaremaa ja Hiiumaa liinidel opereeriva OÜga Väinamere Liinid on veel pooleli, selgitas Miil.
Ta nentis, et praamiühendust organiseeriva Saaremaa Laevakompanii vaevu ots otsaga kokku tulemine mõjub hirmutavalt. "Siiski loodame, et hoolimata ka kehvast majanduslikust olukorrast investeeringud ennast ära tasuvad," lisas Miil. Oma investeeringu planeeritud tasuvusaega ta kommenteerida ei osanud. "Sellele läheb ikka pikki aastaid," kinnitas ta vaid.
Arco Vara suuromanik Richard Tomingas ei soovinud Äripäevale Miili ja Vichmanniga sooritatud tehingut kommenteerida, viidates ärialastele kokkulepetele ja Dagenharti kui mitteavaliku organisatsiooni staatusele.
2007. aasta suvel asutatud Dagenharti osanikeks olid tänavu 1. jaanuarini Leedo ja Luitsalu kumbki 25 protsendiga ning Tomingas 50 protsendiga. Vichmanni ja Miili lisandumisel Dagenharti osanikeringi  Leedo osalus ei muutunud.
Dagenhart sõlmis esimese uue parvlaeva ehituse lepingu sügisel 2007. Lisaks on tellitud veel kahe parvlaeva ehitus. Kolme laeva ehitatakse Leedus BLRT-le kuuluvas Klaipeda laevatehases, lõppviimistluse saavad alused Norras teises BLRT tehases.
Pärast parvlaevade valmimist rendib Dagenhart need Saaremaa Laevakompanii tütarettevõttele Väinamere Liinid OÜ. Kolm uut laeva tulevad saarte ja mandri vahelistele laevaliinidele sel ja järgmisel aastal. Laevad on ligi sada meetrit pikad, igaüks neist mahutab 160 sõiduautot ja kuni 600 reisijat.
Saaremaa Laevakompanii võitis konkursi saarte ja mandrivaheliste parvlaevaliinide opereerimiseks 1994. aastal. 2006 loodi parvlaevaliinide opereerimiseks tütarfirma OÜ Väinamere Liinid, mis tegeleb teenuse korraldusega. SLK põhitegevuseks jäi seejärel laevastiku tehniline korrashoid, meresõiduohutuse tagamine ja laevade mehitamine.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
Elektriliste veokite turg hakkab Euroopas arenema ning “tänu” Scania probleemidele on Volvo Trucks saanud heisata täispurjed.
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
Parima palgamaksja peamine tegevusala on puidu transport.
TOP
  • 04.04.25, 14:39
Autovedajate palga TOP 50: esmakordselt ajaloos ühes ettevõttes palk üle 4000 euro kuus
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele