„Ostetakse-müüakse vähem, seega transporditakse vähem, ning kindlustusmahud vähenevad. Kõik hoiavad kulusid kokku. Üldises kulude kokkuhoiu tuhinas võib nii mõnigi finantsist ka veosekindlustuse reale eelarves kriipsu peale tõmmata. Samas teine võib hoopis tajuda suurenevaid riske ja sellise inimese jaoks võib kindlustamise vajadus veelgi suurem olla,“ lisas ta.
Eesti on muu maailma osa, ehk kui tehingute arv kuivab siin kokku, siis sama juhtub ka veosekindlustusega. „Hetkel on küll kasutada eelmise aasta 11 kuu andmed, need numbrid näitasid, et veosekindlustust osteti Eesti kindlustusseltsidest 3% vähem, kui eelmisel aastal. Samas novembri näitaja oli tervelt 21% vähem kui eelmine aasta. Väga suuri järeldusi nendest numbritest tegelikult teha ei saa, kuna kuude kaupa on numbrid kõikunud suurtes piirides kogu aeg, samuti kindlustatakse märgatav osa veoseid välisseltsides ja need andmed pole kättesaadavad. Aga no kasvav see trend praegu kindlasti ei ole,“ selgitas ta.
Kuna konkurents on tihe, siis hoolimata kasvavatest riskidest nagu suurenev kuritegevus, vargused parklatest ja Somaalia piraatide aktiivsus kindlustusmakseid ei kergita. „On teatud hinnatõud seoses piraatlusega, kuid üldist hinnatõusu ei tähelda. Konkurents on tugev,“ lisas ta.
RSA alustas veosekindlustuse müümist käesoleva aasta jaanuaris.