Autor: Mariliis Pinn • 8. jaanuar 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mullu kahanesid Tallinna Sadamas kaubamahud 19%

2008. aastal oli Tallinna Sadama sadamaid läbinud kaubamaht 29,083 miljonit tonni, mis vastab ettevõtte poolt aasta alguses prognoositule. Võrreldes 2007. aastaga vähenes kaupade maht 19,3%, seda peamiselt vedel- ning puistlasti koguste arvelt. Kaubalaevade külastatavus vähenes aastaga ligi 7%.

Endiselt oli suurimaks sadamat läbivaks kaubagrupiks vedellast ( ca 20,5 miljonit tonni ), selgub firma uudiskirjast. Käideldud konteinerite maht sadamas jäi möödunud aastal 2007. aasta tasemele, moodustades 180 927 TEU-d. Sadamale olulisuselt kolmas kaubagrupp – Ro-Ro kaubad – jäi samuti sisuliselt 2007. aasta tasemele tingituna suuresti maailmamajanduses toimunud kaubavahetuse mahtude üldisest langusest.

Vaatamata sellele näeb Tallinna Sadama nõukogu poolt mullu heakskiidetud ettevõtte strateegia tulevikus ette panustamist just Ro-Ro kaupade ja konteinerite teenindamisele. AS Tallinna Sadama juhatuse esimehe Ain Kaljuranna sõnul on konteinerite teenindamisel Läänemere piirkonnas suur potentsiaal. ”Siin on võitja see, kes suudab kõige kiiremini turumuutustele reageerida ja olla järgmise kasvutsükli alguses esimesena oma olemasolevaid võimalusi pakkumas. Aktiivne tegevus selles suunas juba käib - rajamisel on juba täiendavad territooriumid ja uued kaid Muuga sadama idaosas ning Paldiski lõunasadamas," ütles Kaljurand.

Tallinna Sadama strateegia järgnevaks viieks aastaks näeb ette senise ärijuhtimise ja müügitöö ümberkorraldamist, viies see valdkondade ehk kaubagruppide põhiseks. Ärisuunajuhtide ülesandeks on oma valdkonna strateegiliste eesmärkide saavutamine läbi aktiivse müügitöö ning uute ärivõimaluste loomise ja otsimise. ”Uue struktuuriga loodame me olla endisest aktiivsemad oma geograafilise ja kvalitatiivse potentsiaali ärakasutamisel, sest konkurents Läänemere sadamate vahel muutub üha tihedamaks,” tõdes Kaljurand.

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077