• 06.01.09, 17:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Neste võrdleb üheaegseid hinnamuutusi lindude rändega

Äripäev küsis Neste Eesti juhatajalt Indrek Kajult, miks muudavad Eesti suuremad kütusemüüjad hindu alati käsikäes.
Samuti soovisime teada, kuidas peaks riigi peaprokurör Norman Aas ja tema kolleegid prokuratuurist ja politseist selliseid hindade üheskoos muutmisi käsitlema, kirjutas aripaev.ee.
Kaju soovitusel peaks politsei ja prokuratuur käsitlema kütusehindade käsikäes muutmisi "vastavalt seadusele".
Miks kütusemüüjad peaaegu alati hindu üheskoos tõstavad ja langetavad?

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Neste teeb oma hinnamuudatusotsused alati iseseisvalt. Loodan, et samuti käituvad ka meie konkurendid. On tõsi, et me jälgime pidevalt hindu konkurentide tanklates. Olen tähele pannud, et kütusehinna muudatus toob online-ajakirjandusele palju tähelepanu ja lugejate kommentaare. Mida rohkem klikke, seda suurem reklaamiraha. Seetõttu kajastavad erinevad portaalid huviga kütusemüüjate tegevust (omakasust lähtudes)," ütleb Kaju.
Ta lisab, et kütuseturul mitte sees olles võib jääda mulje, et kõik tõstsid üheaegselt hinda.
"Tegelikult on viimase poole aasta jooksul Neste olnud reeglina esimesena hinnalangetaja, teised on sunnitud järgnema, tahavad nad seda või ei. Juba vanarahvas ütles, et kured lähevad -- kurjad ilmad, luiged lähevad -- lumi taga. Ehk siis  - linnud lendavad kõik lõunasse ja tulevad kevadel tagasi. Nii on ka kütuse jaemüügis -- keegi muudab hinda varem, keegi hiljem. Maailmaturuhind on nagu loodusseadus, mille vastu keegi Eestis ei saa," arutleb Kaju.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele