Äripäev küsis Neste Eesti juhatajalt Indrek Kajult, miks muudavad Eesti suuremad kütusemüüjad hindu alati käsikäes.
Samuti soovisime teada, kuidas peaks riigi peaprokurör Norman Aas ja tema kolleegid prokuratuurist ja politseist selliseid hindade üheskoos muutmisi käsitlema, kirjutas aripaev.ee.
Kaju soovitusel peaks politsei ja prokuratuur käsitlema kütusehindade käsikäes muutmisi "vastavalt seadusele".
Miks kütusemüüjad peaaegu alati hindu üheskoos tõstavad ja langetavad?
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Neste teeb oma hinnamuudatusotsused alati iseseisvalt. Loodan, et samuti käituvad ka meie konkurendid. On tõsi, et me jälgime pidevalt hindu konkurentide tanklates. Olen tähele pannud, et kütusehinna muudatus toob online-ajakirjandusele palju tähelepanu ja lugejate kommentaare. Mida rohkem klikke, seda suurem reklaamiraha. Seetõttu kajastavad erinevad portaalid huviga kütusemüüjate tegevust (omakasust lähtudes)," ütleb Kaju.
Ta lisab, et kütuseturul mitte sees olles võib jääda mulje, et kõik tõstsid üheaegselt hinda.
"Tegelikult on viimase poole aasta jooksul Neste olnud reeglina esimesena hinnalangetaja, teised on sunnitud järgnema, tahavad nad seda või ei. Juba vanarahvas ütles, et kured lähevad -- kurjad ilmad, luiged lähevad -- lumi taga. Ehk siis - linnud lendavad kõik lõunasse ja tulevad kevadel tagasi. Nii on ka kütuse jaemüügis -- keegi muudab hinda varem, keegi hiljem. Maailmaturuhind on nagu loodusseadus, mille vastu keegi Eestis ei saa," arutleb Kaju.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.