Vähemalt veokitootjad veel võtavad üksteist üle ja ühinevad. Saksamaa MAN ostab 1,18 miljardi euroga Brasiilia auto ja busstootja. Daimler nõustus ostma 10% Venemaa Kamazist ja maksab selle eest 250 mln dollarit.
Financial Times kirjutas, et arenevatele turgudele panustamine tundub mõistlik. Lääne-Euroopa turg kukub, Kesk-Euroopa on seisma jäämas. Nii, et Daimler panustab Venemaale, kus Kamazil on 30%line turuosa. Prognoos, et Venemaast saab Euroopa suurim veokiturg, on usaldusväärne, isegi kui sealne majandus langeb.
Samal ajal pürib MAN 30%lise turuosaga esimeseks Brasiilias, kus 60% kaupadest veetakse autodega. MANi tegevjuht Hakan Samuelsson loodab, et sealne kasv aitab neil 2009. languse üle elada. Tema ennustuse kohaselt peaks Euroopa veokiturg järgmisel aastal kukkuma nimelt 30%.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.