• 16.12.08, 17:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mereväepatrullid ei suuda piraate peletada

Kuigi tosina riigi sõjalaevad seilavad Somaalia lähedal, on piraadid järjest julgemaks muutunud.
Itaalia, Kreeka, Türgi, India, Taani, Saudi-Araabia, Prantsusmaa, Venemaa, Suurbritannia, Malaisia ja USA tehnika viimase sõnaga varustatud sõjalaevad jahivad mereröövleid, lootes juba oma kohaoluga piraate peletada. Samas on viimastel kuudel piraadid ainult julgemaks ja ahnemaks muutunud, kaaperdades järjest suuremaid kaubalaevu järjest kaugemal avamerel, kirjutas International Herald Tribune.
Kahe kuu jooksul on rünnatud üle 30 laeva, muuhulgas ka sõjalaevu. Mereröövlid on ka oma taktikat muutnud, 20-30 lootsikust koosnev parv ründab suurt laeva, muutes Punase mere marsruudi üliohtlikuks. Piraadid seilavad väikeste kiirlaevadega, mille meeskond on relvastatud automaatide ja granaadiheitjatega. Üks Itaalia ohvitser sõnas, et nende tagaajamine 150 meetri pikkuse ristlejaga, mis on relvastatud rakettide ja torpeedodega, on nagu jalgratturi jälitamine veoautoga. Siiski on itaallastel õnnestunud paar kaubalaeva piraatide küüsist päästa.
„Nad ei saa meid peatada,“ ütles septembris Ukraina kaubalaeva kaaperdanud Jama Ali. Tema mehed varitsesid Punase mere suudmes, kuni kiired sõjalaevad möödusid ja kaaperdasid aeglase kaubalaeva.  Ali ei muretse, kui keegi piraatidest kinni püütakse, sest karistada neid ei saa. Piraadid saavad prii küüdi rannikule, nagu on juhtunud juba varemgi. „Me tunneme rahvusvahelisi seadusi,“ lisas ta.
Taani merevägi on tabanud mitmeid piraatluses kahtlustatavaid, kuid nad on sunnitud need vabaks laskma, sest neil puudub seaduslik alus nende karistamiseks.
Ka ei ole abi turvameestest, sest paljud riigid ei luba sadamatesse relvi tuua. Tulirelvadega piraate peab peletama veejoaga või nagu üks Filipiinide meeskond üritas, tomatitega loopides mereröövlitele ära teha. See ei toiminud.
Ekspertide meelset aitaks vaid tugev Somaalia valitus, kuid seda ei ole.  Kohalik valitsus on kokkukukkumise äärel, islamistlikud sõjaväelased ja Al Qaeda on ähvardanud võimu üle võtta. Piraatluse lõpp oleks ka Somaalia häving, sest riik ei ekspordi midagi ja paljud külad elatuvad mereröövlite tuludest.
ÜRO andmetel on piraadid sel aastal teeninud 120 miljonit dollarit lunarahanõuetelt. Paljud laevad on teekonda muutnud, et Somaalia rannikut vältida.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 01.10.24, 11:27
Autoliising on minevik: kuidas saada ettevõtte autokulud kontrolli alla
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele