Autor: Mariliis Pinn • 11. detsember 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Rahvusvahelise Mereorganisatsioon ei toeta relvade jagamist meremeestele

26.11.–05.12.2008 toimus Londonis Rahvusvahelise Mereorganisatsiooni (IMO) meresõiduohutuse komitee (MSC) 85. istung, kus muuhulgas arutati meremeestele relvade jagamise küsimust.

Istungil osalesid 104 IMO liikmesriigi ja 3 assotsieerunud riigi ning 42 rahvusvahelise organisatsiooni esindajad. Komitee tööd juhatas Neil Ferrer Filipiinidelt, kes valiti ka 2009. aastaks MSC juhatajaks. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi lennundus- ja merendusosakonna peaspetsialist Priit Lööper viibis kohapeal.

Mereturvalisuse töögrupp arutas ka kaubandusliku meresõiduga tegelevatel laevadel meeskonnaliikmete ja laeva kaitseks tulirelvade kandmise ja kasutamise lubamist. „Tulirelvade kandmise ja kasutamise lubamist meeskonnaliikmetele MSC ei toetanud, kuna see võib suurendada vägivalda võimalike piraatlusjuhtumite puhul. Samas kutsuti lipuriike koostöös laevaomanikega iseseisvalt otsustama, kas lubada ohtlikel merealadel sõitvatel laevadel relvastatud professionaalsete turvameeskondade kasutamist,“ ütles Lööper.

Lööperi sõnul arutati mereturvalisuse töögrupis turvalisuse tõhustamise meetmete laiendamist laevadele, millele ei kohaldata 1974. aasta rahvusvahelise konventsiooni inimelude ohutusest merel (SOLAS konventsioon) peatükki XI-2 ja ISPS koodeksit (SOLAS konventsiooni kohaldamisalasse mittekuuluvad laevad). „Töögrupi arutelude põhjal otsustas MSC heaks kiita soovitusliku ringkirja, mis sätestab juhised mereadministratsioonidele mereturvalisuse meetmete rakendamiseks SOLAS konventsiooni kohaldamisalasse mittekuuluvatele laevadele, et vältida sellistest laevadest lähtuvat turvalisuse riski teistele laevadele ja sadamarajatistele,“ selgitas ta.

Eesmärgipõhiste laevaehitusstandardite töögrupp jätkas tööd, et MSC 86.  istungiks välja töötada eesmärgipõhised laevaehitusstandardid puistlastilaevadele ja naftatankeritele ning vajalikud SOLAS konventsiooni muudatused.

MSC 85. istungil võeti vastu muudatused SOLAS konventsiooni peatükkidesse II-1, II-2, VI, VII, IX, XI-2 ja XII ning 1966. aasta rahvusvahelise laadungimärgi konventsiooni 1988. aasta protokolli.

Samuti võeti istungil vastu rahvusvaheline vigastamata laeva püstuvuse koodeks (2008 IS Code) ja rahvusvaheline tahkete puistkaupade mereveo koodeks (IMSBC Code). 2008 IS Code muutub SOLAS konventsioonis tehtud vastavate muudatuste jõustumisel kohustuslikuks 2010. aasta 1. juulist.IMSBC Code muutub SOLAS konventsioonis tehtud vastavate muudatuste jõustumisel kohustuslikuks 2011. aasta 1. jaanuarist, raporteeris spetsialist.

MSC 85. istungil võeti vastu 2000. aasta rahvusvahelise kiirlaevade ohutuse koodeksi (2000 HSC Code) muudatused, mis jõustuvad 2011. aasta 1. jaanuaril. Samuti võeti vastu rahvusvahelise päästevahendite koodeksi (LSA Code) ning laevade ohutu ekspluateerimise ja reostuse vältimise korraldamise rahvusvahelise koodeksi (ISM Code) muudatused, mis jõustuvad 2010. aasta 1. juulil.

Meresõiduohutuse komitee päevakorras oli 26 teemat. Tähtsamad neist olid

järgmised:

1) mereturvalisuse tõhustamise meetmed;

2) eesmärgipõhiste laevaehitusstandardite (goal-based new ship construction standards) väljatöötamine;3) laevade kaugtuvastamise ja -jälgimise süsteemi (LRIT) rakendamisega seotud küsimused;4) laevade projekteerimine ja laevaseadmed;5) meremeeste väljaõpe ja vahiteenistus;6) raadiosidevahendid ning otsingu- ja päästetööd;7) lipuriigi kontrolli rakendamine;8) navigatsiooniohutus;9) püstuvus, laadungimärgid ja kalalaevade ohutus;10) ohtlik last, tahke puistlast ja konteinerveod;11) inimfaktori roll;12) piraatlus ja laevade relvastatud röövimine;13) segalastilaevade ohutus.

Istungil moodustati 4 töögruppi:

1) kohustuslikesse instrumentidesse tehtavate muudatuste vormistamise töögrupp;

2) mereturvalisuse töögrupp;3) eesmärgipõhiste laevaehitusstandardite töögrupp;4) LRIT rakendamisega seotud küsimuste töögrupp.

MSC 85. istungil võeti vastu järgmised resolutsioonid:

- MSC.267(85) – rahvusvahelise vigastamata laeva püstuvuse koodeksi (2008 IS Code) vastuvõtmine;

- MSC.268(85) – rahvusvahelise tahkete puistkaupade mereveo koodeksi (IMSBC Code) vastuvõtmine;- MSC.269(85) – SOLAS konventsiooni muudatuste vastuvõtmine;- MSC.270(85) – 1966. aasta rahvusvahelise laadungimärgi konventsiooni 1988. aasta protokolli muudatuste vastuvõtmine;- MSC.271(85) – 2000. aasta rahvusvahelise kiirlaevade ohutuse koodeksi (2000 HSC Code) muudatuste vastuvõtmine;- MSC.272(85) – rahvusvahelise päästevahendite koodeksi (LSA Code) muudatuste vastuvõtmine;- MSC.273(85) – laevade ohutu ekspluateerimise ja reostuse vältimise korraldamise rahvusvahelise koodeksi (ISM Code) muudatuste vastuvõtmine;- MSC.274(85) – päästevahendite katsetamise läbivaadatud soovituste (resolutsioon MSC.81(70)) muudatuste vastuvõtmine;- MSC.275(85) – LRIT koordinaatori nimetamine;- MSC.276(85) – rahvusvahelise LRIT andmevahetuse ajutine loomine;- MSC.277(85) – termini “puistlastilaev“ selgitamine ning SOLAS konventsiooni reeglite kohaldamise juhend laevadele, mis juhuti veavad puistlasti ja mida ei käsitata puistlastilaevadena reegli XII/1.1 ja peatüki II-1 kohaselt;- MSC.278(85) – Portugali ranniku “Off the Coast of Portugal - COPREP“ uue kohustusliku laevaettekannete süsteemi vastuvõtmine;- MSC.279(85) – “Papahanaumokuakea Marine National Monument“ eriti tundlikul merealal (PSSA), “Coral Shiprep“ olemasoleva kohustusliku laevaettekannete süsteemi muudatuste vastuvõtmine;- MSC.280(85) – resolutsiooniga A.572(14) kehtestatud laevaliikluse korraldamise üldsätete muudatuste vastuvõtmine;- MSC.281(85) – SOLAS konventsiooni peatüki II-1 vaheruumideks jaotamise ja vigastatud laeva püstuvuse reeglite selgitavad märkused.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077