Jäätmekäitlusettevõte Ragn-Sells alustas Rootsis autotootja Volvo hübriidprügiveokite katsetamist.
Kava kohaselt jõuavad nimetatud veokid seeriatootmisse järgmisel aastal ning Eestis hakkavad esimesed uudsed prügiautod tõenäoliselt tööle 2010. aastal, teatas firma.
„Hübriidauto suurimateks eelisteks on tunduvalt väiksem kütusekulu võrreldes tavaliste prügiautodega, väiksem müratase ning suurem keskkonnasäästlikkus,“ rääkis Ragn-Sells ASi ärijuht Agu Remmelg. „Näiteks tiheda asustusega eramajade rajoonis on hommikusel prügiveoringil olev uudne prügiauto väga vaikne ning ei häiri elanikke,“ selgitas Remmelg.
„Hübriidprügiveoki mootor on kombineeritud elektrimootorist ja traditsioonilisest diiselmootorist,“ selgitas Ragn-Sells AS-i tootmisjuht Elmo Meier. „Tänu uudsele tehnoloogiale kasutab veok kuni 20% vähem kütust, mis omakorda aitab ettevõttel kulusid kokku hoida. Väiksem kütusekulu tähendab ka väiksemat õhkupaisatavate heitgaaside hulka - CO2 eraldub mootori töötamisel 15-30% vähem kui tavalise auto puhul.”
Elmo Meier tutvustas hübriidveoki tööpõhimõtet: „Kiirusel kuni 20 km/h kasutab auto elektrimootorit, suurematel kiirustel on jõuallikaks diiselmootor. Auto pidurdamisel tekkivat energiat kasutatakse elektrimootori akude laadimiseks. Kuna töö eripärast lähtuvalt prügiveok pidevalt peatub ning liigub paigalt, siis on selline süsteem väga efektiivne. Veoki peatumisel jääb ka diiselmootor automaatselt seisma ning seega välditakse põhjendamatut tühikäiku.“
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti logistikasüsteem on tänu oma strateegilisele asukohale, arenenud taristule ja digilahendustele üks tõhusamaid Baltimaades. Riik ühendab Põhja- ja Ida-Euroopa turge, pakkudes hästi toimivat maantee-, raudtee-, mere- ja õhutranspordi võrgustikku.