Olerexi turundusjuht Antti Moppel selgitas logistikauudised.net-ile, et siinsed kütuse marginaalid on odavaimad Euroopas.
Eile kirjutas aripaev.ee, et vaatamata sellele, et kütuste jaemüüjad on viimase kuuga langetanud kütuste jaehinda enam kui kahe krooni võrra liiter, on hulgihinna suurem langus võimaldanud kasvatada marginaale üle kahe korra.
„Ajakirjanik on tõenäoliselt võrrelnud Eesti jaehindu bensiini
standardiseeritud noteeringutega Põhja-Euroopas. Võiks arutleda väite üle, et nafta hinna kiire languse taustal on siinsed kütusemüüjad marginaale oluliselt tõstnud,“ ütles Moppel.
Ta tõi välja, et kui võrrelda kütuse jaehindade muutumist Eestis teiste Euroopa Liidu riikidega, siis on marginaalide kasvamise väitele raske kinnitust leida.
„Täna on Eesti bensiin Euroopa Liidu kolme odavaima ja diislikütus seitsme odavaima hulgas. Suvel olid samad näitajad tagantpoolt viies ja üheksas. Seda teades ei ole raske järeldada, et viimastel kuudel toimunud hinnalangus
on Eestis olnud vähemalt sama kiire kui Euroopa Liidus keskmiselt,“ lisas ta.
„Väites, et siinsed kütusemüüjad on marginaale oluliselt tõstnud, peaks sama ütlema kogu Euroopa Liidu kohta. Ma ei peaks seda tõenäoliseks,“ rääkis Moppel.
„Eesti kütuseturgu on paljud autoriteetsed turuülevaated hinnanud Euroopa üheks konkurentsitihedamaks ja siinseid marginaale Euroopa madalaimate hulka kuuluvateks. Ühena viimastest kinnitas seda väidet Wood Mackenzie
suvel avaldatud Euroopa jaeturgude raport. Kuna konkurentsisituatsioon turul ei ole viimasel ajal muutunud, siis ei ole ka erilist põhjust karta, et tihekonkurents laseks marginaalidel kiiresti kasvada,“ lisas ta.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.