• 13.11.08, 09:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Moppel: siinsed marginaalid on Euroopa madalamate seas

Olerexi turundusjuht Antti Moppel selgitas logistikauudised.net-ile, et siinsed kütuse marginaalid on odavaimad Euroopas.
Eile kirjutas aripaev.ee, et vaatamata sellele, et kütuste jaemüüjad on viimase kuuga langetanud kütuste jaehinda enam kui kahe krooni võrra liiter, on hulgihinna suurem langus võimaldanud kasvatada marginaale üle kahe korra.
„Ajakirjanik on tõenäoliselt võrrelnud Eesti jaehindu bensiini
standardiseeritud noteeringutega Põhja-Euroopas. Võiks arutleda väite üle, et nafta hinna kiire languse taustal on siinsed kütusemüüjad marginaale oluliselt tõstnud,“ ütles Moppel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ta tõi välja, et kui võrrelda kütuse jaehindade muutumist Eestis teiste Euroopa Liidu riikidega, siis on marginaalide kasvamise väitele raske kinnitust leida.
„Täna on Eesti bensiin Euroopa Liidu kolme odavaima ja diislikütus seitsme odavaima hulgas. Suvel olid samad näitajad tagantpoolt viies ja üheksas. Seda teades ei ole raske järeldada, et viimastel kuudel toimunud hinnalangus
on Eestis olnud vähemalt sama kiire kui Euroopa Liidus keskmiselt,“ lisas ta.
„Väites, et siinsed kütusemüüjad on marginaale oluliselt tõstnud, peaks sama ütlema kogu Euroopa Liidu kohta. Ma ei peaks seda tõenäoliseks,“ rääkis Moppel.
„Eesti kütuseturgu on paljud autoriteetsed turuülevaated hinnanud Euroopa üheks konkurentsitihedamaks ja siinseid marginaale Euroopa madalaimate hulka kuuluvateks. Ühena viimastest kinnitas seda väidet Wood Mackenzie
suvel avaldatud Euroopa jaeturgude raport. Kuna konkurentsisituatsioon turul ei ole viimasel ajal muutunud, siis ei ole ka erilist põhjust karta, et tihekonkurents laseks marginaalidel kiiresti kasvada,“ lisas ta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.09.25, 11:48
Andmetark juhtimine: Kuidas kõhutunde asemel usaldada fakte ja võita konkurente?
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele