Autor: Mariliis Pinn • 13. november 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kukruse-Jõhvi maantee ehitus võib minna 150 mln krooni kallimaks

Eesti seni kallima tee-ehitusobjekti maksumusest pea pool kulub maantee muldkeha tugevdavale geovõrgule, mille tehnilised tingimused viitavad ühele tootjale, kelle geovõrgu kasutamine muudab ehituse 150 miljonit krooni kallimaks, kirjutab reedene Äripäev.

„Kui kogu ehitus maksab 500-600 miljonit ning ainuüksi võrgu eest tuleb maksta 300 miljonit, siis on proportsioonid paigast ära. Meile tundus see 300 miljonit raiskamisena, mistõttu pakkusime esimesel hankel odavamat, ilma aramiidita võrku,“ rääkis AS Talter juht Sven Pertens.

Kevadel väljakuulutatud Kukruse-Jõhvi teelõiguehituse hange tunnistati oktoobri lõpus Maanteeameti poolt kehtetuks. Uus hange kuulutati välja 1.novembril.

Esimesel hankel ei kinnitanud ükski osaleja ametile, et kasutavad tee muldkeha tugevdamiseks aramiidvõrku. Geovõrgu kasutamine on vajalik tee alla jäävate vanade kaevanduskäikude tõttu. Aramiidkiud on valmistatud kuumakindlast sünteetilisest materjalist, neid kasutatakse näiteks kuulivestides.

Pertensi sõnul tõstaks aramiidisisaldusega võrgu kasutamine ehituse hinda vähemalt 150 miljonit krooni. „Kui võtta, mitu 150-miljonilist tee-ehituse objekti on aastas, siis jääb ühe käe sõrmedest üle,“ tõi ta võrdluseks.

„Ei pea olema tingimata aramiidisisaldusega võrk. Võib olla ka samaväärne geovõrk, mis vastaks etteantud parameetritele,“ selgitas Maanteeameti riigihangete osakonna juhataja Märt Kiisel.

Keerulise geoloogilise olukorra tõttu on tema sõnul mõistlik tee muldkeha tugevus pigem üle dimensioneerida: „Oluline on, et liiklejatel oleks hiljem ohutu liigelda.“

„Otsisime esimese hanke ajal aramiidisisaldusega võrkude tootjaid. Neid oli küll mitu, kuid etteantud tingimustele vastas ainult ühe tootja võrk,“ rääkis Pertens.

Ka geovõrke müüva NordGarden OÜ juhatuse liige Mait Soasepp imestas, miks surutakse üht toodet, mida toodab ainult Saksa firma Huesker Syntetic GmbH.„Hueskeri esindajad tegid projekteerija juures osavat lobitööd,“ arvas teine geovõrke maale toova firma ViaCon Eesti juhataja Ermo Killar.

Lähemalt võib lugeda reedesest Äripäevast.

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077