• 24.09.08, 17:33
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Estonian Airi juht: Eesti on liiga väike

Estonian Airi president ja juhatuse esimees Andrus Aljas leidis firma seminaril, et Eesti turg on liiga väike ja konkurents piirkonnas tihe.
Aljase sõnul on konkureerivad Eestis nii Skandinaavia lennufirmad kui ka kõigi kolme Baltimaade rahvuslikud lennukompaniid, mis tähendab, et konkurents on tõeliselt tihe. Tallinna olukorda teeb omakorda halvemaks, et läheduses on mitu nn hub’i ehk lennundusnaba: Riia, Stockholm, Helsingi ja Peterburg.
„Hetkel on lennunduses neli võtmeküsimust. Esimene on loomulikult majanduskeskkonna halvenemine, kütushinnatõusu ja keskkonnahoiuga seotud lisakulud,“ sõnas Aljas ja selgitas, et kütus moodustab lennunduse kogukuludest 30% ja kui see kallineb kaks korda, siis on raske hakkama saada. „Kütusehind alla tulnud, kuid, mis korra on üles läinud võib vabalt ka teist korda üles minna. Kütuse hinna puhul ei saa rääkida enam nõudluse pakkumise vahekorrast. See on prognoosimatu,“ lisa ta.
Teisena tõi ta välja konsolideerumise, Air France ja KLM on tema sõnul koos väga võimsad, Lufthansa on teisi üle võtnud ja British AirWays võttis üle Iberia.
„Kolmas oluline teema on odavlennu revolutsioon ja avatud taevas,“ loetles Aljas ja selgitas, et läbirääkimised käivad nii ELi, kui USA ja Aasia vahel, et seniseid piiranguid kaotada.
Neljandaks vaevab lennufirmasid küsimus, kumb on jätkusuutlikum: kas odavlennundus või traditsiooniline.
Tallinnas lendab 79% traditsioonilisi lennufirmasid, odavlendude osakaal on vaid 21%, sama Riias on see suhe 14% traditsiooniliste lendude ja 86% odavlendudele ning Vilniuses 20%/80%. „See on nii,sest Eesti turg on väike, klientide potentsiaal väike. Odavlennufirmad ei ole jõuliselt siiasisenenud,“ seletas Aljas, kelle sõnul on Tallinna lennujaama hinnad konkurentsivõimelised.
„Eesti turg on Euroopa üks väiksemaid. Vaid Malta, Küpros ja Luksemburg on väiksemad. Samas, et kolm korda nädalas tasuks sihtpunktis käia oleks aastas vaja 25 000 reisijat,“ selgitas ta ja lisas, et tasuvaid sihtpunkte pole palju.
Tema sõnul annab turu väiksusest aimu ka see, et näiteks SAS, LOT panevad oma siinsed lennud kinni ja easyJet lõpetab Berliini lendamise.
Seetõttu üritabki firma paindlikum olla. Muretsetakse väiksemad lennukid, Saabid ja CRJ900-jad ning keskendutakse kohalikule turule. „Keskendusime kohalikule nišile, näiteks 2. oktoobril hakkame lendama Tallinna ja Kuressaare vahel. Plaane on veelgi. Visioon on teenindada kogu Eesti turgu, lennata Kuressaarde, Tartusse, Helisingisse ja Vilniusesse“ lisas ta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Enimloetud

1
Uudised
  • 09.05.25, 13:21
Topauto avas Tartus Lõuna-Eesti esimese CUPRA Garage müügisalongi
2
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
3
Uudised
  • 21.04.25, 12:01
Saadaval on 4,7 miljonit eurot, autovedajaid jätab see aga külmaks
Seitsme kuuga on välja antud alla veerandi kogusummast, mistõttu toetust pikendati taas ja laiendati ka taotlejate ringi
4
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
5
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
6
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
Elektriliste veokite turg hakkab Euroopas arenema ning “tänu” Scania probleemidele on Volvo Trucks saanud heisata täispurjed.
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
Parima palgamaksja peamine tegevusala on puidu transport.
TOP
  • 04.04.25, 14:39
Autovedajate palga TOP 50: esmakordselt ajaloos ühes ettevõttes palk üle 4000 euro kuus
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele