• 19.09.08, 20:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uus Airbus uuenenud Tallinna lennujaama ei mahu

Täna pidulikult avatud laiendatud reisiterminaali ja lennuliiklusalaga Tallinna lennujaam võib küll vastu võtta suuri lennukeid nagu Boeing 747, kuid Euroopa rivaali Airbusitootmises olev maailma suurim reisilennuk Airbus 380 siia ei mahuks.
„Ehk ei ole vaja ka,“ ütles AS Tallinna Lennujaam juhatuse esimees Rein Loik, ehkki ka Tallinna lennujaama huvi on kiiresti edasi areneda.
Reisijatele tähendab täna avatud uuenenud lennujaam eelkõige suuremat mugavust ja vähemat ajakulu – näiteks on senise kahe turvavärava asemel nüüd viis ning palju on uudseid tehnoloogilisi lahendusi.Kahekordistuvad ka võimsused kaupade transportimiseks.
Juba vähem kui kümne aasta pärast oleks Tallinna lennuvärav aga jälle liiga kitsas – eeldusel, et senine reisijate arvu kasvutempo jätkub.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Laiendus- ja rekonstrueerimistööde järel suudab uuendatud lennujaam nüüd teenindada 2,5 miljonit reisijat aastas. Mullu teenindas lennujaam 1,7 miljonit reisijat ning selle aasta esimese kaheksa kuuga 1,25 miljonit . Läinud aasta sama perioodiga võrreldes on reisijate arv tänavu üle 10% kasvanud. Aasta lõpuks loodab lennujaam reisijate arvu kasvu 1,83 miljonile, ütles Rein Loik.
„Minu soov ongi, et see tänane ehitus jääks meile võimalikult lühikese ajaga väikseks,“ ütles majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts. „Peame mõtlema juba uue investeeringu peale,“ lisas ta.
Kokku läksid lennujaama laiendamis- ja lennuliiklusala rekonstrueerimistööd maksma 1,2 miljardit Eesti krooni. Sellest 830 miljonit tuli ELi ühtekuuluvusfondist ning ülejäänud osa moodustas laenuraha Põhjamaade Investeerimispangast (NIB) ja SEBst.
Reisiterminaali ehitas AS Skanska EMV, kellele see oli üks viimase aja suuremaid avaliku sektori objekte.
„Enda kiituseks tahaks öelda, et saime hästi hakkama,“ ütles AS Skanska EMV juhatuse esimees Olle Horm. Ehitustöid teostati ilma oluliste katkestusteta lennujaama töös.
Pidulikul avamisel teatas peaminister Andrus Ansip, et valitsuse otsuse järgi hakkab lennujaam tuleva aasta märtsist kandma nime Lennart Meri Tallinna lennujaam.
Täna saab Tallinna lennujaamast regulaarlendudega lennata 27 sihtpunkti ning siit lendab 14 lennufirmat. Estonian Airi turuosa on 42%.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Enimloetud

1
Uudised
  • 10.10.25, 14:21
ELEA korraldab pikemate autorongide demopäeva
2
TOP
  • 25.09.25, 09:25
Autotranspordi TOPi esikohaomanik: turul käib pidev võitlus
3
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
4
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
5
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
6
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Viimased uudised

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele