Täna pidulikult avatud laiendatud
reisiterminaali ja lennuliiklusalaga Tallinna lennujaam võib küll vastu võtta
suuri lennukeid nagu Boeing 747, kuid Euroopa rivaali Airbusitootmises
olev maailma suurim reisilennuk Airbus 380 siia ei mahuks.
„Ehk ei ole vaja ka,“ ütles AS Tallinna Lennujaam juhatuse esimees Rein Loik, ehkki ka Tallinna lennujaama huvi on kiiresti edasi areneda.
Reisijatele tähendab täna avatud uuenenud lennujaam eelkõige suuremat mugavust ja vähemat ajakulu – näiteks on senise kahe turvavärava asemel nüüd viis ning palju on uudseid tehnoloogilisi lahendusi.Kahekordistuvad ka võimsused kaupade transportimiseks.
Juba vähem kui kümne aasta pärast oleks Tallinna lennuvärav aga jälle liiga kitsas – eeldusel, et senine reisijate arvu kasvutempo jätkub.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Laiendus- ja rekonstrueerimistööde järel suudab uuendatud lennujaam nüüd teenindada 2,5 miljonit reisijat aastas. Mullu teenindas lennujaam 1,7 miljonit reisijat ning selle aasta esimese kaheksa kuuga 1,25 miljonit . Läinud aasta sama perioodiga võrreldes on reisijate arv tänavu üle 10% kasvanud. Aasta lõpuks loodab lennujaam reisijate arvu kasvu 1,83 miljonile, ütles Rein Loik.
„Minu soov ongi, et see tänane ehitus jääks meile võimalikult lühikese ajaga väikseks,“ ütles majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts. „Peame mõtlema juba uue investeeringu peale,“ lisas ta.
Kokku läksid lennujaama laiendamis- ja lennuliiklusala rekonstrueerimistööd maksma 1,2 miljardit Eesti krooni. Sellest 830 miljonit tuli ELi ühtekuuluvusfondist ning ülejäänud osa moodustas laenuraha Põhjamaade Investeerimispangast (NIB) ja SEBst.
Reisiterminaali ehitas AS Skanska EMV, kellele see oli üks viimase aja suuremaid avaliku sektori objekte.
„Enda kiituseks tahaks öelda, et saime hästi hakkama,“ ütles AS Skanska EMV juhatuse esimees Olle Horm. Ehitustöid teostati ilma oluliste katkestusteta lennujaama töös.
Pidulikul avamisel teatas peaminister Andrus Ansip, et valitsuse otsuse järgi hakkab lennujaam tuleva aasta märtsist kandma nime Lennart Meri Tallinna lennujaam.
Täna saab Tallinna lennujaamast regulaarlendudega lennata 27 sihtpunkti ning siit lendab 14 lennufirmat. Estonian Airi turuosa on 42%.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.