13. august 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Peugeot’ ekspordidirektor: loodan, et kliendid unustavad

Peugeot lõi täna käed uued importööriga, taanlaste ettevõtte K.W. Bruuniga. Ettevõtjad loodavad, et teevad kolmekuulise pausi tasa septembris algava reklaamikampaaniaga.

Peugeot' ekspordidirektor Olivier Guigou märkis, et Peugeot’ jaoks on keeruline periood Eestis lõppenud. „Praegu on tähtis aeg äri uuestiavamisel siin,” rääkis prantslane uue operaatori K.W. Bruun Estonia OÜ saabumisest Eesti autoturule.

Guigou ütles, et Peugeot’ edasimüüjaks kandideeris mitu ettevõttet nii Eestis kui ka väljaspool Eestit, nimelt 6 huvilist. „Võtsime paar nädalat aega otsustamiseks ja juulis tegime valiku K.W. Bruuni kasuks,” ütles ta.

„Kolm kuud on kliendid oodanud. See on kindlasti liiga kaua. Oleme töötanud, et sellest situatsioonist välja tulla nii kiiresti kui võimalik. Loodan, et kliendid unustavad kiiresti halvad ajad,” ütles Guigou.

Peugeot’l enam Kommest Autoga mingeid suhteid pole, aprillis lõpetati leping. K.W. Bruun Estonia juhi Brinkenbergi sõnul pole K.W. Bruun huvitatud Kommest Auto aktsiate ostmisest.Guigou sõnul on Kommest Auto tütarfirma Lauva Auto endiselt Lätis Peugeot’de edasimüüja ja seal probleeme ei ole.

K.W. Bruun Estonia juht Per Brinkenberg, kes on autoäris töötanud juba 20 aastat, ütles, et firma on Eestisse tulnud selleks, et siia aastateks kohale jääda.

„Me opereerime heade turuhindadega. Fokuseerume kliendile. Püüame siin uuesti luua usaldust Peugeot’ märgi vastu, mis on arvatavasti kannatanud paari viimase kuu jooksul,” rääkis Brinkenberg ettevõtte plaanidest.

„Alustame nullist. Tahame endale saada parimad edasimüüjad. Meil on palju kandidaate. Alustame tänasest aktiivselt selle protsessiga, et olla 1. septembrist valmis,” rääkis ta.

Kui palju salonge võiks uuel maaletoojal aasta lõpuks olla, ei osanud Brinkenberg veel öelda. „See on protsess, mis hakkab täna pihta. Me ei tea, kas neid salonge saab olema 6 või 10 või mõni muu arv. Tahame olla kohal kõigis suuremates linnades,” ütles ta vaid. Salongide puhul peetakse läbirääkimisi mitme ettevõttega, sealhulgas ka Hillar Tederile kuuluva Auto Fortega, mis ostis hiljuti kolm Kommest Autokeskuste salongi.

Summa, mis investeeritakse Eesti äri alustamiseks, jättis Brinkenberg täpsustamata. „Oleme investeerinud suure hulga raha, et autosid müüa siin heade turuhindadega,” ütles ta.

Brinekenberg märkis, et Eesti autoturg ei ole hetkel tõusuteel ja seetõttu paaril järgneval aastal tugevat kasvu müüginumbrites ei oodata. ”Püüame olla realistlikud. Arvame, et 2012. aastast hakkab turg jälle kasvama. Loodame siin pikas perspektiivis saavutada 8% turuosa,” rääkis Brinkenberg.

Tarõhutas, et äri heaks alustamiseks püüab ettevõteüles ehitada tugeva võrgustiku. Samuti pannakse rõhku motiveeriva organisatsiooni loomisele.Hulk töötajaid tuleb K.W. Bruun Estoniasse üle Kommest Autost. „Hindasime igaüht eraldi ja võtsime vaid parimad. Meil on hea meeskond,” märkis Brinkenberg.

Septembri algul tahab uus maaletooja alustada tugeva reklaamikampaaniaga nii vanadele kui ka uutele klientidele. Peugeot tuleb Eesti turule mitme uue mudeliga, näiteks Peugeot 308SW, Peugeot 407 ja 407 SW, Peugeot Bipper, uus Peugeot Partner jne. Mitu Peugeot’ mudelit läheb müüki soodushinnaga ning Peugeot’ klientide korraldatakse septembris kõigis salongides aktiivseid kohtumisi.

„Kuna kliendid on paaril viimasel kuul kannatanud, seetõttu tahame teha kiire ja hea alguse. Oluline on klientidega rääkida,” märkis Brinkenberg.

K.W. Bruun Scandi Groupi tegevjuht Ulrik Lundsfryd sõnas, et Eesti on ettevõtte jaoks tulevikus kindlasti tähtis turg.

30ndatel loodud K.W Bruunil on seljataga juba pikaajaline koostöö Peugeot’ga. Taanis on Peugeot automüügiedetabelis juba seitse aastat järjest esimesel kohal. Mullu müüdi seal 22000 autot. 10 aastat tagasi hakkas ettevõte Rootsi turul Peugeot’sid müüma, tõustes 18. positsioonilt turul kuuendaks. Mullu müüs K.W. Bruun ka seal 22000 autot. Lundsfrydi sõnul baseerub see edu paljuski tugeval teenustevõrgul. Kliendiga on vaja edasi tegeleda ka pärast seda, kui ta on auto ära ostnud, ja tagada inimestele hea teenus, lisas ta.

K.W. Bruun on suurim Peugeot’ edasimüüja Euroopas, müües aastas 45000-50000 autot. Ettevõtte käive oli mullu 700 miljonit eurot ehk 11 miljardit krooni, millest kasum oli ca 2%. Ettevõttes on ligi 500 töötajat.

Taanist pärit K.W. Bruun esindab Peugeot’d lisaks kodumaale ka Rootsis ja Islandis. Ettevõte on Peugeot’ga koostööd teinud üle 55 aasta.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077