Üha enam Ameerika firmasid on oma tootmist
Hiinast Mehhikosse kolimas, kuna transpordikulud üle Vaikse ookeani on nafta
hinnahüppe peale oluliselt kasvanud.
„Ühe 40-jalase konteineri transpordikulud Hiinast USA idarannikule on 2000. aastaga võrreldes kolmekordistunud,” ütles Taani majanduslehele Börsen Jeff Rubin, CIBC World Markets peaökonomist. Tema hinnangul on transpordikulud toote hinnas, mil see jõuab USAsse, kasvanud 3 protsendilt 9%le.
„Kaugus on sama mis raha,” ütles Rubin.
Rubin on kõrvutanud ka nafta hinna ja ekspordi kasvu arenguid. Ajavahemikus 1960-1973, mil nafta maksis tänastesse hindadesse ümberarvestatult 15,60 dollarit barrelist, kasvas globaalne ekspordimaht SKP suhtes 50%. 1974-1986 kahanes eksport 2,5% kui nafta hind oli keskmiselt 50,9 dollarit barrelist. 1987-2002 kasvas eksport jälle 66%, kui nafta hind oli 27,50 dollarit.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ka Edward Zaninelli konteinervedude firmast OCL tunnistas Börsenile, et usub, et lähema 4-5 aasta jooksul kolivad mitmed USA firmad Hiinast kodule lähemale.
Enim on löögi alla odavad tooted, mille eksport Hiinast USAsse näitab statistikas juba langevat trendi.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.