26. juuni 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Annus ja EBS rahastavad hübriid-jalgratta projekti

Skype’i asutajana tuntud ­Toivo ­Annus ning perekond Haba­kuke Estonian Business ­School osalevad huvitavas äriprojektis, mis toob peagi tänavatele elektrimootoriga kolmerattalise jalgratassõiduki.

Roadside Monoposto nime kandev kolmerattaline leiutis meenutab velotaksot ja seda arendavad disainer ­Tarmo Härmaorg ning jalgrattatehnik Lauri-Tanel Välja, kirjutas Toivo Tänavsuu oma ajaveebis. Ainult et Tallinna tänavatel nähtavatest velotaksodest eristab uudset sõidukit kergem raam ning soodsam hind.

Härmaorg ütleb, et Roadside Monoposto on sisuliselt jalgratas, aga tegelikult palju parem kui tavaline jalgratas. Ta paistab liikluses paremini silma, võimaldab transportida pagasit ning sellele saab kinnitada lapseistme. Kolmerattaline ülesehitus tagab parema stabiilsuse – sõiduk ei “vingerda” kohapealt minekul nagu jalgratas. Tugevam toruraam on vastupidavam kokkupõrgetele.

Sõit Roadside Monopostoga on lisaks mugavam kui jalgrattaga sõit. Seljatoega toolil istudes jätkub jaksu kuni kuus korda rohkem kui jalgrattaga sõites.

Härmaorg ja Välja möönavad, et tööd on imemasinaga veel kõvasti. Kondiaurul liikuvale prototüübile tahavad nad tulevikus lisavarustusena külge panna elektrimootori ja akud, mis võimaldaksid sõita kuni poolteist tundi kiirusega kuni 30 km/h. Ka sellised kohustuslikud vidinad nagu suunatuled ja peeglid kruvitakse külge.

Roadside Monoposto idee sündis Härmaoru sõnul tõdemusest, et linnas on jalgrattaga liiklemine ohtlik ja eeldab “akrobaatilisi võimeid”. “Sõiduki arendamisel sai peaasjalikult silmas peetud linna lähiümbruses elavaid noori peresid. See on mõeldud vaba aja veetmiseks ja personaalseks transpordiks lühematel teekondadel,” ütleb Härmaorg.

Roadside Monoposto kaalub umbes sama palju kui jalgrattad ehk 10–20 kilogrammi ja tema standardhind on ligi 15 000 krooni, mis on kõrgem kui jalgrattal, kuid madalam kui heal motorolleril. Elektrimootori hind algab umbes 5000 kroonist.

Eestis peaks Roadside Monoposto müüki tulema juba 2009. aastal.

Annusele on Roadside Monoposto isiklik rahapaigutus, mis ei ole seotud investeerimisgrupiga Ambient Sound Investments.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077