Leiburi juhi Ants Promanni sõnul ei ole
emotsioonid äris kuigi mõistlikud.
„Transiit on Eestile ajalooliselt tähtis olnud. Ida-Lääne-vaheline Hansatee ontoonud meile arengut ja õitsengut,“ rääkis mees. Siinkohal märkis toiduärimees, et emotsioonid ei tule reeglina ärile kasuks.
Aripaev. ee küsimusele, kes on süüdi transiidi hääbumises, vastas mees, et selles ole oma osa emotsioonidel, maailmamajandusele ja konkurentsil.
„Läti, Leedu, Soome ning Venemaa sadamad võistlevad Läänemere veomahtude pärast. Lätil ja Leedul on soodsamad sadamate tingimused, kuna jäätumist on talviti vähem. Samuti paistab, et nad talitavad nutikamalt ning targemalt,“ arvas Promann.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Küsimusele, kas Vene transiit on Eesti asemel Läti suundunud, vastas Promann, et ei oska sellel teemal spekuleerida, kuna ei ole täpsete veomahtude nubritega kursis.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.