ZEV Motors OÜ on noor firma, kes näitab
Tallinn Motorshow 2008 näitusel tervelt kahte Hiina- Eesti ühistööna valminud
elektriautot, kirjutas ajakirjanik Ardo Kalda Äripäeva lisas Auto.
Esimene on ZEV1, mis on katsetuses kahes mudelis – 3 kW alalisvoolumootoriga ja 6,5 kW vahelduvvoolumootoriga.
Mootori võimsused võivad tunduda küll väga väikesed, ka halvimates unenägudes ei tahaks vist keegi liigelda nii väikse võimsusega bensiiniautoga, kuid sisepõlemismootor arendab tippvõimsust vaid väikeses pööretevahemikus ja suhteliselt kõrgetel pööretel, elektrimootorite puhul on võimsus kättesaadav juba nullpöörde juures.
Elektrimootor suudab ka väga väikeste pöörete juures saavutada maksimaalse pöördemomendi ja sellega autot edasi vedada. Teine elektrimootori hea omadus on see, et ta kannatab päris hästi lühiajalist ülekoormust – loomulikult seda ka kasutatakse, ja lühiajaliselt võib elektrimootor välja anda tunduvalt suuremat võimsust, kui on nominaalvõimsus, ja seda kuni neli korda rohkem.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Näiteks ZEV1-l võimaldab kontroller koormata 6,5 kW mootorit lühiajaliselt kuni 28 kWga, mis tagab piisava kiirendusvõime.
Auto vastab Eesti nõuetele ja DOT-standardile. Teine uudis on koostöös ühega kahest Eesti autotootjast– Võidusõidutehnika ASiga Eestis toodetud elektriauto– kus on kombineeritud Estfieldi kerega elektriline sõiduosa. Viimane on ZEV Motorsi poolt välja arendatud.
Seotud lood
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.