ZEV Motors OÜ on noor firma, kes näitab
Tallinn Motorshow 2008 näitusel tervelt kahte Hiina- Eesti ühistööna valminud
elektriautot, kirjutas ajakirjanik Ardo Kalda Äripäeva lisas Auto.
Esimene on ZEV1, mis on katsetuses kahes mudelis – 3 kW alalisvoolumootoriga ja 6,5 kW vahelduvvoolumootoriga.
Mootori võimsused võivad tunduda küll väga väikesed, ka halvimates unenägudes ei tahaks vist keegi liigelda nii väikse võimsusega bensiiniautoga, kuid sisepõlemismootor arendab tippvõimsust vaid väikeses pööretevahemikus ja suhteliselt kõrgetel pööretel, elektrimootorite puhul on võimsus kättesaadav juba nullpöörde juures.
Elektrimootor suudab ka väga väikeste pöörete juures saavutada maksimaalse pöördemomendi ja sellega autot edasi vedada. Teine elektrimootori hea omadus on see, et ta kannatab päris hästi lühiajalist ülekoormust – loomulikult seda ka kasutatakse, ja lühiajaliselt võib elektrimootor välja anda tunduvalt suuremat võimsust, kui on nominaalvõimsus, ja seda kuni neli korda rohkem.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Näiteks ZEV1-l võimaldab kontroller koormata 6,5 kW mootorit lühiajaliselt kuni 28 kWga, mis tagab piisava kiirendusvõime.
Auto vastab Eesti nõuetele ja DOT-standardile. Teine uudis on koostöös ühega kahest Eesti autotootjast– Võidusõidutehnika ASiga Eestis toodetud elektriauto– kus on kombineeritud Estfieldi kerega elektriline sõiduosa. Viimane on ZEV Motorsi poolt välja arendatud.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.