Tallinna linnavalitsus paneb käima
süsteemi, millega foorid annavad ühistranspordile tellimise peale ristmikel
rohelise tule. See peaks vältima ühissõidukite hilinemist. Imesüsteem läheb
maksma 71 miljonit krooni.
Siiski ei tule see raha kõik linnaelaniku kaukast, vaid maksumaksja peab sellest tasuma vaid 26 miljonit krooni, ülejäänud raha aga tuleb Euroopa Liidu programmist.
Tallinnas on projekti käigus paigaldatud 26-le foorristmikule lisaseadmed. Sõidugraafikust mahajäämise korral annab süsteem ühistranspordile foorristmikel kas ennetava rohelise tule või pikendab rohelise tule kestvust. Eelistussüsteemi rakendatakse 63-l bussil, mis teenindavad liine 9, 16, 17, 17A, 23, 23A ja 48, ning 48-l trollibussil, mis teenindavad liine 2, 3 ja 6. Viimase kuu jooksul toimunud katsetuste tulemused lubavad alustada süsteemi testimist.
"Alates 7. aprillist käivitatakse kogu süsteem, kusjuures prioriteedisõidukitele antakse testperioodi jooksul ja võimaluse korral eelisõigus ristmiku ületamiseks, sõltumata sellest, kas ollakse graafikust maas või mitte," ütles abilinnapea Jaanus Mutli. "Testimise käigus kogutud loendusandmete alusel selgub, kui suure ajavõidu rakenduv süsteem ühissõidukitele annab ning võimaldab korrigeerida olemasolevaid sõiduplaane."
Seoses sellega palub Tallinna Transpordiamet sõitjatepoolset mõistvat suhtumist ning annab teada, et testimisperioodi jooksul kuni maikuu lõpuni võivad eelpoolmainitud liine teenindavad sõidukid väljuda peatustest mõned minutid sõiduplaanis ettenähtust varem.
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.