• 26.02.08, 17:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hinkus: lamellrehvidega sõitmine tõi kaasa rohkelt raskeid õnnetusi

Autorehvide jae- ja hulgimüügiga tegeleva AS Hinkuse juhataja Liivo Voznesenski ütles, et paar aastat tagasi, kui soovitati sõita lamellrehvidega, suurenes raskete liiklusõnnetuste arv.
Jäätunud kruusateel on Voznesenski sõnul lamellrehviga liigelda vaevaline.
„Mõni aeg tagasi soovitati sõita lamellrehvidega. Ei suurenenud liiklusõnnetuste arv, aga suurenes hoopis raskete õnnetuste arv,“ rääkis Voznesenski juba ära proovitud lamellrehvide propagandast.
„Ma arvan, et ei annaks midagi. Aegajal on teed ikka väga libedad,“ kommenteeris Voznesenski Tallinna linnavalitsuse plaani keelata Eestis naastrehvide kasutamine. Tema sõnul on eriti probleemsed just väikesed kruusateed, mis jäätuvad ja peale selle on kumerad ning autodele ohtlikud. Voznesenski tõdes, et lamellrehvidega saab sellistel teedel sõita aga seda väga aeglaselt.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hinkuse juhataja kinnitusel on naastrehvid abiks ka lamellidega sõitjatele, kuna naastrehv karestab pinda. „Natuke katkub asfalti üles.“ Tema teada on kõikides Põhja-Euroopa riikides naastrehvid lubatud ja näiteks Soomes parandatakse ka igal kevadel teid nagu Eestis.
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi Teede- ja raudteeosakonna juhataja Tõnis Laks ütles Tallinna linnavalitsuse naastrehvide keelamise plaani kommenteerides: "Kinnisilmi seda ideed toetada ei saa, sest ei ole tehtud vastavaid uuringuid. Võrdlus Poola ja Leeduga ei ole kindlasti adekvaatne, sest meie kliima on hoopis teistsugune. Diskussioonid avalikkuses on aga alati teretulnud."

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele